Předmět Autor Datum
až tu budou ty dobíjecí stanice, kde se dobíjí zadarmo:-)
jirka44 30.09.2015 17:59
jirka44
Tak nemuselo by to bejt zrovna zadarmo, ale k tomu, že se v ČR a okolí vybuduje nějaká rozumná a efe…
cejna 30.09.2015 19:01
cejna
Já bych klidně dobíjel i za svý ve své garáži. Teď ještě mít tu garáž.
Prasak 30.09.2015 19:08
Prasak
Pěkné, doporučím ;-) Bohužel, nejbližší stanici mají podle té mapky hodinu jízdy od baráku (a ještě…
L-Core 30.09.2015 19:23
L-Core
Asi nebude problém to tady mít. Jen ta částka za to bude sedmimístná a to prostě nikdo, kdo normálně…
Dale Cooper 30.09.2015 21:19
Dale Cooper
Máš pravdu, cena za základní model (dobře, myslím že základní je vzhledem k výbavám běžných vozů dos…
JR_Ewing 30.09.2015 21:32
JR_Ewing
OK, 2 miliony Kč. Tak já si radši koupim benzínové super hyper luxusní za milion a zbyde mi na 30 0…
Moas 02.10.2015 08:12
Moas
No, ale určitě se tady najde pár pokrytců, kteří budou tvrdit, že to tvé řešení není ekologické....;…
cejna 02.10.2015 10:54
cejna
Dobře, tak ekologicky... Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na 100 km. Odložím peníze na ben…
Moas 03.10.2015 06:58
Moas
Mně je to jasný. Ale fanatikům to nevysvětlíš.
cejna 03.10.2015 09:58
cejna
Jj, já to pochopil, že víš. :) Jen když už jsem si to propočítával, tak mi přišlo škoda to někam nen…
Moas 05.10.2015 07:33
Moas
Před nějakým časem (rok, rok a půl) jsem si počítal srovnání cen ekvivalentních modelů - (smart, e-s…
JR_Ewing 05.10.2015 08:10
JR_Ewing
Stromů máme....
Zarniwúp 03.10.2015 14:30
Zarniwúp
S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli. Schválně, co myslíš, že je hlavní příčinou výrazn…
JR_Ewing 05.10.2015 07:33
JR_Ewing
Téměř se vším souhlasím. Jen s tím "čím víc se toho vyrobí, tím to bude levnější" zde nesouhlasím. P…
Moas 05.10.2015 07:49
Moas
Jo, u Li-x baterií ta nevýhoda nezmizi. Ve vývoji je však několik dalších možností baterií, včetně n…
JR_Ewing 05.10.2015 08:07
JR_Ewing
no, nevím. Tesla mi jako hi-tech zrovna nepřipadá. Spíše jako nekvalitní auto vyrobené na 3 roky. Li…
touchwood 07.10.2015 21:54
touchwood
navíc to člověk udělá 3x a z dojezdu 400km je najednou 70km Navíc - jako třeba v mraze bych s tím n…
Dale Cooper 13.10.2015 20:34
Dale Cooper
Já se jen bojím, že při výrobě a následné likvidaci těch panelů bylo/bude napácháno tolik ekoškod, ž…
touchwood 07.10.2015 15:32
touchwood
Proto jsem uvedl ten příklad solárních panelů. Dnes už se vyplatí i bez dotace, ale to jen díky tomu…
JR_Ewing 08.10.2015 09:25
JR_Ewing
Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba a likvidace, ale (nejen) este…
Dale Cooper 08.10.2015 21:11
Dale Cooper
Nejeden člověk kvůli těm podvodům skončí v teplácích... A zaplatí to všichni občané....To se to pak…
cejna 09.10.2015 07:12
cejna
To místním socialistům a eurohujerům nevysvětlíš. Naopak, budeš označen za zlého zpátečníka, ne-li p…
Dale Cooper 09.10.2015 09:53
Dale Cooper
Ach jo, a kdo mluvil o tunelech u nás? V předchozím příspěvku jsem mluvil o Něměcku. Tam solární par…
JR_Ewing 12.10.2015 07:18
JR_Ewing
A my jsme snad Německo? Nejsme, tak je irelevantní o tom mluvit. V Zimbabwe to taky nemají, když už…
Dale Cooper 13.10.2015 20:33
Dale Cooper
Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (tím zvýšení efektivity výroby…
JR_Ewing 14.10.2015 08:48
JR_Ewing
Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (tím zvýšení efektivity výroby…
cejna 14.10.2015 09:51
cejna
Ale klídek. Pokládám dotazy a vyslovuji domněnky. Nemám (jako někdo) vlhko ve spodním prádle, když n…
Dale Cooper 14.10.2015 15:31
Dale Cooper
Když to benzínový auto necháš udělat na LPG, nebo CNG, tak to bude ještě ekologičtější. Jako bonus k…
Prasak 08.10.2015 17:44
Prasak
Oboje je pokud vím uhlovodík, u CNG dokonce fosilní palivo. Takže tím zůstávám stále závislý na fosi…
JR_Ewing 12.10.2015 07:19
JR_Ewing
Otázkou je, jestli se skutečně jedná o fosilní paliva. Pouze na Zemi se abiogenní vznik uhlovodíků p…
Zarniwúp 12.10.2015 13:03
Zarniwúp
a produkuju CO2. Otázka je kolik CO2 se vyprodukuje při výrobě "ekologickýho" auta (ještě ke všemu…
cejna 12.10.2015 17:21
cejna
Ono to nebude horší (ale ani lepší) než při výrobě běžného benzinového auta nebo třeba stavbě a prov…
Moas 13.10.2015 08:48
Moas
nedává smysl A dává! I kdyby jen o jednu molekulu CO2 bylo vypuštěno méně, i kdyby o jednu desetimi…
Dale Cooper 13.10.2015 20:32
Dale Cooper
Jestli je toho auta jenom (řekl bych, že víc) třetina z Číny (kde s protokolem nakládají obdobně), c…
Dale Cooper 13.10.2015 20:30
Dale Cooper
Zelení to skôr vidieť nechcú,neverím tomu,že by boli až natolko obmedzení,že by nevedeli o tom,že aj… poslední
audax 16.10.2015 03:22
audax

Pěkné, doporučím ;-)

Bohužel, nejbližší stanici mají podle té mapky hodinu jízdy od baráku (a ještě "blbým směrem"), to se asi neoplatí. On není v USA špatný ani Prius (hybrid), který po odpočtu ekologické daně z daňového přiznání FO (až 7.000 USD) stojí v přepočtu na Kč nějakých 330.000. V Česku? 750 taců? Nehledal jsem, hospodské rozumy..

OK, 2 miliony Kč.

Tak já si radši koupim benzínové super hyper luxusní za milion a zbyde mi na 30 000 litrů benzínu, který mi i při spotřebě 10 litrů na 100 km vystačí na celkových 300 000 km jízdy, tedy bohatě pokryje celou dobu životnosti auta. Nebudu muset furt strkat auto do zásuvky, nebudu se muset furt třepat, jestli si můžu dovolit pustit klimu nebo ne, budu mít neomezený akční rádius...

A nebo ještě jinak. Koupím si auto za 500 000,-, se spotřebou 8 litrů na sto km. A při nájezdu 300 000 km ušetřím proti této elektrické komedii třičtvrtě mega, které vrazím do totální rekonstrukce baráku. Nebo za to vlastně můžu koupit druhé auto pro manželku, nějakou pojízdnou nákupní tašku za 300 000 Kč a i ona bude mít benzín po celou dobu životnosti zdarma.

Prostě se to ohromně vyplatí.

Dobře, tak ekologicky...
Koupím benzinové auto za 500 000,- 8 litrů na 100 km. Odložím peníze na benzin na 300 000km, zbylo mi 750 000 CZK.

Jsem línej jak veš a požádám firmu, aby za těch 750 000 CZK nakoupila a zasadila stromy. Po započtení všech nákladů bude vysazeno 360 stromů.
http://www.habroveziveploty.cz/kalkulace/cenik_kalkulace.pdf

Pokud si to auto nechám 10 let (2500 km za měsíc nenajedu ani omylem ale budiž), tak stačí 12 průměrně vzrostlých stromů k eliminaci uhlíkové stopy vozu a paliva za těch deset let. A to vůbec neberu v potaz, že zatímco auta se za 10 let zbavím, tak ty stromy tu budou ještě další desítky let...

Závěr?
Pokud bych měl dvě mega a chtěl se chovat ekologicky, tak to nejhorší, co můžu udělat, je koupit si za takové penize elektromobil.

Před nějakým časem (rok, rok a půl) jsem si počítal srovnání cen ekvivalentních modelů - (smart, e-smart a asi ještě dva další výrobci). +- to vychází tak, že s benzínovým modelem bys musel ujet víc jak 300000km, aby se rozdíl ceny srovnal s cenou projetého paliva. Což je samozřejmě ekonomicky nesmysl.

S tvými výpočty souhlasím, se závěry však nikoli.

Schválně, co myslíš, že je hlavní příčinou výrazného zlevnění solárních panelů za posledních 7 let?
Pro srovnání, před asi osmi lety jsem koupil panel se špičkovám výkonem 10W za 1800 Korun. Loni jsem kopil panel se špičkovým výkonem 80W za 2500 Korun.

Já si nemyslím, že je to blbost. Průkopníci s vizí jsou důlěžití a pokrytci také, protože oni zajistí budoucí zlevnění technologií. A v případě předobjednávek modelu X je jich víc jak 20000.

Finančně to zatím vychází dost nevýhodně, ale myslím si, že v tomhle případě je spíš nejdůležitější snaha zbavit se závislosti na fosilních palivech. Čím víc se toho vyrobí, tím to bude levnější. A ano, stejně jako v případě solárních panelů tomu může pomoct státní subvence. Jenom díky podpoře alternativních zdrojů v Německu máme dnes cenu solárních panelů na takové úrovni, že se vyplatí už i bez dotací a v našich podmínkách vyrobí energii spotřebovanou při jejich výrobě za dva roky. V USA (asi málokdo bude považovat USA za sociální stát typu Evropských států) mimochodem na nákup elektromobilu je státní příspěvek.

Téměř se vším souhlasím. Jen s tím "čím víc se toho vyrobí, tím to bude levnější" zde nesouhlasím. Protože chybí levné a efektivní úložiště elektřiny. Vysoká cena současných akumulátorů není vysoká kvůli složitosti konstrukce (což by byl prostor pro zlevňování při masové výrobě), ale je z podstatné části nyní tvořena cenou vstupních materiálů (Lithium atp.), kterých na zemi není v dostupných oblastech dostatek a cena tak do budoucna naopak poroste (narozdíl od křemíku pro výrobu zmiňovaných FVP, kterého je víc než dost - proto u FVP platí, že masová výroba = levnější výroba).
Musí přijít jiná technologie ukládání energie, třebas i méně efektivní, ale levná, realizovatelná z dostupných surovin.
Státní subvence IMHO nemá smysl zohlednňovat - sice to nejde z mé kapsy, ale "někde" ty peníze do státní kasy musí přitéct - třebas i z tvé kapsy. A když se dají na elektromobily, budou chybět jinde. Když má stát dva miliony, co je lepší udělat? Dát deseti lidem 10 procent ceny elektromobilu a nebo opravit dětskou školku? Já vím, že tohle je zjednodušené, demagogické a hlavně na jinou debatu.
Aby nevznikla mýlka - osobně se na éru elektromobilů velice těším a vidím v nich budoucnost. Mít dvě mega, tak si model X taky předobjednám. MOMENTÁLNĚ ale není jejich nákup rozhodně ekologickou a ani ekonomickou volbou, nad kterou by se vyplatilo uvažovat. Je třeba nechat zbohatlíky, aby prošlápli cestu.

Jo, u Li-x baterií ta nevýhoda nezmizi. Ve vývoji je však několik dalších možností baterií, včetně například stlačeného vzduchu (pro krátké dojezdy). Zásluhou těchto průkopníků je rozhodně to, že do vývoje se dostalo více peněz.
Současný skandál VW pak může být dalším akcelerátorem, kdy i konvenční automobilky se budou snažit dohnat teslu s autem bez spalovacího motoru.

Mě se u toho auta líbí všechny ty drobnosti, které nelze najít ani u nejdražších modelů jiných výrobců aut. Je to prostě hi-tech zařízení.

no, nevím. Tesla mi jako hi-tech zrovna nepřipadá. Spíše jako nekvalitní auto vyrobené na 3 roky. Lidi z automotive se smějí slícování plechů nebo zpracování palubovky. Samozřejmě akcelerace je impozantní, ale to je vlastnost elektromotorů a navíc to člověk udělá 3x a z dojezdu 400km je najednou 70km. ;-)

Já se jen bojím, že při výrobě a následné likvidaci těch panelů bylo/bude napácháno tolik ekoškod, že to nevyváží jakékoli přínosy během produkční části lifecycle.

Jinak Tesly se prodávají jen proto, že jsou dotovány z ekofondů (viz Norsko), podobnost s neekonomií u alternativních zdrojů energie je čistě náhodná. :-)

Zrovna ty panely jsou ekofriendly, až to tříská dveřma... Nejen výroba a likvidace, ale (nejen) estetické prznění krajiny? To to nikomu nevadí? Támhle jsou schopní ekologové kvůli nějakému křečkovi dva roky zdržovat stavbu silnice, ale panely vyprdelené někde na louce nikomu nevadí. Stejně tak ty vrtule. Ptáci jsou z toho úplně na větvi, produkce infrazvuku taky asi není nejlepší. Taky jsem četl nějakou studii, že ty vrtule narušují přirozené vzdušné proudy a rozložení různě teplého vzduchu nad krajinou.
Takže - ono že měníme počasí může platit a děje se tak určitě i díky těmto jakože eko vymoženostem.

že ze začátku dotované byly

Nejeden člověk kvůli těm podvodům skončí v teplácích...

Chceš mi tvrdit, že výrazným zvýšením poptávky po solárních panelech (tím zvýšení efektivity výroby a díky tomu výrazné snížení ceny) nejsou pobídky v Něměcku?

Tak nějak to je. Za výrazným snížením ceny je především zefektivnění výroby, nový technologie, nižší cena surovin (křemík), konkurenční boj (nabídka obrovsky převyšuje poptávku= tlak na snížení cen) atd.
http://technet.idnes.cz/cena-solarnich-panelu-dal-rychle-klesa-cechum-to-muze-byt-jedno-p7d-/tec_technika.aspx?c=A120116_125112_tec_technika_mla

Otázkou je, jestli se skutečně jedná o fosilní paliva. Pouze na Zemi se abiogenní vznik uhlovodíků považuje za marginální, přestože vesmír a i ostatní planety naší soustavy jím oplývají. Na základě přesvědčení, že Země je v tomto absolutní výjímka, je uhlovodíkům na Zemi přisuzován biogenní vznik a uzavřený koloběh.
Koneckonců, v globálním pohledu vše pohání Slunce, ať je pravda jakákoliv.

Ono to nebude horší (ale ani lepší) než při výrobě běžného benzinového auta nebo třeba stavbě a provozu jaderné elektrárny. Ale to jen odhaduju.
Z čehož by mi vyplývalo "až dožije to, co mám, pak má cenu zamýšlet se nad tím, co pořídím místo toho". Vyměňovat benziňák za elektrické auto jen proto, že by to bylo ekologičtější... nedává smysl.

Jestli je toho auta jenom (řekl bych, že víc) třetina z Číny (kde s protokolem nakládají obdobně), což je klidně možné, tak je snad ekologičtější jezdit starým Favoritem. Ale to zelení mozci nevidí, nebo vidět nechtějí. Asi jim dělá dobře buzerovat ostatní.
Napadá mě věta, která zazněla v jednom hodně komediálně pojatém filmu. Tam jsem se jí smál, ale ono to tak nakonec i dopadne a bude po prdeli:
"Zakážeme jim kouřit a přinutíme je jezdit v hybridních autech."

Kdo uvede film, má u mě malé virtuální :beer:

Zelení to skôr vidieť nechcú,neverím tomu,že by boli až natolko obmedzení,že by nevedeli o tom,že aj keď tu sa presadzujú rôzne EKO normy/obmedzenia/predpisy,to svinstvo,ktoré zostáva vo výrobe v ázii kontaminuje takisto ovzdušie,pôdu,vodu,čína nemá svoju atmosféru,oddelenú od zbytku sveta,ani amerika,takže pokial si zelení myslia,že sa niečo EKO normami vyriešilo,tak sú trošku mimo....to by malo nejaký zmysel,keby sa to EKO konalo celosvetovo a bez výnimky...je to rovnako naivné ,ako keď sa po revolúcii v Československu zrušila vojenská výroba,malo to snáď efekt,že do sveta sa dostalo menej vojenskej techniky ? Vôbec nie,dieru okamžite upchali iní......

Zpět na aktuality Přidat komentář k aktualitě Nahoru