Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Kolik % si odkládáte pro výdaje (podnikání)? (Slovensko)

Zdravím, možná je to hloupá otázka, ale jelikož začínám s podnikáním, vím o tom kulový. Teda.. ne až tak kulový protože nějaké základy jsem si díky AI zjistil a tedy vím přibližně co mě čeká, ale pořád mám na seznamu jednu otázku, na kterou nemám odpověď a dokonce ani různé účetní služby / poradci mi nevědí pomoct (což mi je dost divné, ale vlastně mě to ani nepřekvapuje protože.... Slovensko no... (a jo, jsem originál Slovák, jen píšu Česky protože mám k tomu osobní důvody, které zde nebudu alespoň teď zveřejňovat)).

Každopádně... Kontaktoval jsem konkrétně jednoho daňového poradce a tři účetní. Daňoví poradce mi na mé otázky odpovídal takovým stylem, že to na mě působilo jakoby ani nevěděl jak se jmenuje ani proč vlastně dělá tu práci kterou dělá (už jsem na jeho další zprávy pak ani nereagoval, nemělo to smysl), pak jsem kontaktoval dvě účetní a ty pro jistotu ani neodepsali na můj e-mail.

Takže teď nevím... je ta moje otázka tak moc složitá, a nebo jen lidi nemají dostatek inteligenčního kvocientu na zpracování mé otázky?

Otázka tedy zní: Kolik % mi doporučujete z každého zisku odkládat bokem, aby mi to pokrylo daně, sp (Sociální Pojišťovna), zp (Zdravotní Pojišťovna)?
Případně samozřejmě mi můžete poskytnout i jiné rady, nebo třeba chyby které jste vy jako začínající podnikatelé dělali kterým bych se měl vyhnout atd... Vše pomůže.

Samozřejmě jsem se i s touhle otázkou obrátil na AI (Gemini a ChatGPT) a oba mi poradili odkládat si přibližně 25 až 30% (udělal jsem tedy kompromis - 27%) s tím, že v případě, že si budu uplatňovat i paušální výdaje, ty procenta budou možná ještě menší. Ale tak... Já se v životě držím pravidlem "radši víc než málo", takže radši ať mám nějakou rezervu.