Chápu, že reklama je nutná (něco za něco -> zdarma obsah = reklama), ale v posledních letech to překročilo únosnou míru.
Problémom je že to nie je reklama. Definícia reklamy je jasná:
Reklama je forma platenej komunikácie, ktorá má za cieľ informovať alebo pripomínať cieľovému publiku produkt, službu, značku alebo myšlienku. Je to marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého firmy a organizácie oslovia potenciálnych zákazníkov cez rôzne médiá. Reklama je zvyčajne jasne označená a oddelená od redakčného obsahu a jedná sa o transparentnú formu komunikácie medzi firmou a zákazníkom.
To čo robí >95% súčasných webov je adware, nie reklama... nie je transparentný, zamedzuje konzumácii hlavného obsahu, nie je oddelená od redakčného obsahu, a neinformuje ani nepripomína značku, produkt, službu či myšlienku ale nasurovo ju vnucuje. To teda viac pasuje do definície adware, ktorého definícia hovorí o "invazívnych" a "neželaných" foriem propagácie.
TL;DR
>95% WWW je plná adrware, nie reklám. Reklamy by nemali nijakým spôsobom prekážať a brániť v konzumácii hlavného obsahu webu.