Trocha do toho zasáhnu. Pokud stavíš liniovou stavbu (silnice, železnice, chodník) tak máš hafo sousedů a šílené stavební řízení. Byl jsem kdysi od začátku u stavby dálnice D6. Trvalo to v našem regionu od roku 1992 až do roku 2003 (stavební povolení) a pak samotná stavba, která byla dokončena v roce 2009. Pokud by se na stavbu nevzala půjčka z Evropské banky tak by to nestálo snad do dnes. Ze začátku bylo 9 variant kudy by dálnice mohla jít. Pak se čekalo na dohotovení územních plánů obcí kudy dálnice procházela. Pak se řešil odpis nerostných surovin pod tělesem dálnice, dále výkup pozemků, kde do toho zasáhli zákonodárci, kteří během výkupů změnili cenu a když je konečně stavební povolení, dostáváš se do výběrového řízení na zhotovitele. Když už se staví tak stát nejednou přestane proplácet faktury za vykonanou práci. To nemluvím o změnách v projektu vlivem zjištěných geologický problémů, "válkám" s vlastníky, zjištěným skládkám v ose stavby ( např. ropná jezírka z bývalé mazutové kotelny) atd.
Ten největší problém je však, průměrně každé 2 roky nový ministr dopravy a každé 4 roky volby a tím změna priorit ministerstva.
Pokud stavíš rozhlednu na svém pozemku a není to v chráněné oblasti tak je to v podstatě brnkačka.