Jelikož jsem během základní vojenské služby působil jako ženista a půl roku dělal velitele čety mostních automobilů AM 50, tak pokud někdo kupuje pontony na vybudování mostů aby je u nás použil, nemůže mít hlavu v pořádku. Zažil jsem stavění mostů na Labi a na Váhu. Na Labi to byl proces domluvit se, aby nebyla zastavená plavba nákladních lodí a most se stavěl maximálně na dobu dvou hodin. Na Váhu to byl zase proces s proměnlivým průtokem této řeky když postupně ráno naběhly vodní elektrárny. Výška hladiny byla velmi proměnná a most se také stavěl také na krátkou dobu. V podstatě k tomu jsou i pontonové mosty určené, aby vojsko překonalo vodní překážku a pokračovalo dál v boji a most (pontony a čluny) se zase naloží na nákladní vozy (tenkrát Tatra 813) a jede se dál. Levnější by bylo udělat vždy na řekách místa vhodná k brodění a v případě nutnosti je využít. Jinak se ponton dá v podstatě využít pouze jako základna pro potápěče při nějakém neštěstí (rok 1976 Zlaté piesky u Bratislavy pád letadla do vodní nádrže).