Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Letecké katastrofy V (3/10)

Tak záhada vyřešena, to video jsem si předevčírem pustil, ale než začly letecké katastrofy (byl tam kus předchozího pořadu), nešťastnou náhodou jsem přepnul na další video a tedy tenhle pořad neviděl. Mě bylo hned divné, že bych to přeskočil.
Titulky mají vytvořenou kolonku, ale nejsou. A když o tom tak přemýšlím, měl bych je najít v srt souboru a žádný takový jsem na disku dávno neviděl.
To co jsem říkal se opravdu týkalo toho předchozího (boeing 747), tohle byla jiná katastrofa nebo spíš dvojce katastrof, která má s touhle společné právě jen ty dveře. Jedna skončila relativně dobře (na vysátých sedačkách nikdo neseděl, letadlo bylo poloprázdné a lehké, piloti to zvládli ukočírovat a bezpečně přistáli) ale za dva roky poté došlo k další s plným letadlem, takže se sedačkama vypadly i lidi, podlaha se propadla daleko víc protože vezlo víc lidí a totálně se přerušilo ovládací vedení i hydraulika a letadlo bylo neovladatelné a havarovalo.
Ten dabing primy je příšerný, ale pokud jde o mix hudby, tak na té jedničce to neni o moc lepší. Aspoň ovládací lana (cables) nepřeložily jako kabely, ale tohle je věc překladatele, dabér jenom přečte, co mu překladatel napíše. Takže když napíše dísítén tak přečte dísítén a né dé cé deset jak jsme zvyklí, ale je otázkou co je správně jestli to číst česky nebo anglicky (kdyby to aspoň bylo v celé epizodě jednotné, dísí snad jednotně bylo ale jednou to bylo deset a jednou ten (přičemž to většinou četli dlouze tedy tén)).

Tady byla příčina podobná, špatně zajištěné dveře, ale mohla za to konstrukce, která umožňovala zajistit zavírací páku s použitím síly nebo ještě větší síly, aniž by došlo k zajištění dveří a ani nebyla žádná indikace, že dveře jsou špatně zajištěné (zatímco předtím u toho boeingu byla ta zajišťovací konstrukce slabá, že to mechanické zajištění nevydrželo sílu otvírání). K tomu chybějící školení, že se nakládač musí podívat do dírky na správné zajištění zámků (kterou na letadlech po první této nehodě vytvořili), cedulka jen v angličtině, kterou ten nakladač neovládal a netušil tak, k čemu to malé okénko ve dveřích slouží.
Prostě šlendrián největšího kalibru, zvlášť když se ještě ukázalo, že výrobce o téhle potenciální chybě věděl ještě před uvedením letadla na trh.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat