Proč oprava silnice v Česku trvá? Protože...
Popis reality od Patricka Zandla: https://www.marigold.cz/item/proc_oprava_silnice_trva/
Ve skutečnosti toho v silnici máte mraky jiného, protože bylo (a je) zvykem tam přihodit inženýrské sítě, zejména vedení technického vybavení. Například kanalizaci, vedení elektřiny, datových sítí, plynu nebo topné kanály. Vodovodní řad. A tady to začíná být zajímavé, protože každá taková síť zvykne mít jiného majitele. Elektřina je třeba ČEZ Distribuce, voda místní vodárny, plyn Gasnetu, datové sítě dalších dvou operátorů a nepoužívané topné kanály už nejde dohledat.
Ten článek jsem si pročetl. Autor tam asi ještě zapomněl, že když už je všechno zařízené a vyřízené a může se začít kopat, přijde někdo od Dětí Země (nebo jak se ta sebranka jmenuje), že se kopat nesmí, protože by tam mohlo být hnízdo kriticky ohrožených hovniválů velkolepých. O archeologických nálezech nemluvě.
Příhoda ještě z doby před plyšákem:
Vyvíjel jsem cosi co mělo pracovat v blízkosti mezního kmitočtu. Na vyzkoušení jsem měl brouky z TI, bez problémů.
Do výroby měly jít brouci ze sajuzu a s těmi to moc nefungovalo (tehdy byly s nákupy od zlých imperialistů problémy). Koukal jsem že ty brouky mají vyrábět i Maďaři, tak jsem na vyzkoušení objednal maďarské brouky.
Šlo to přes PZO, tam udělali výběrové řízení, z jejich hlediska byly výhodnější ty ze sajuzu, tak jsem zase dostal ty sovětské.
Když zaslechnu, že někde dělají výběrové řízení, na tu epizodu si vzpomenu.
Údajně se před plyšákem stalo v armádě:
Byl zakoupený snad dokonce od zlých imperialistů nějaký přístroj. K jeho provozování byl potřeba speciální olej. Naložit na dvanácettrojku sud a dojet do Slovnaftu by nebyl problém.
A teď ty problémy začaly. Než se vystavila faktura za olej, trvalo by to čtrnáct dní. Mezitím se přiblížil konec roku, konto ze kterého by se ta faktura mohla zaplatit se uzavřelo. Další konto se otevřelo v půlce ledna, až po termínu do kdy má ta faktura měla být zaplacená, za pozdní splacení se vystavilo penále, v armádě se to řešilo jako škoda a tu někdo konkrétní musel zaplatit. Ale to se nikomu nechtělo, tak se ten přístroj nechal ležet a záruční doba zatím běžela.
Takže chtělo by to šéfa na svém místě co by vydal příkaz k zahájení prací, vzal by odpovědnost za to, že někdo přijde brečet, protože jeho firma se nedostala k výběrovému řízení a pokud by někdo od Dětí Země přišel překážet, odešel by s jelitama na prdeli. A penále za případné pozdní splacení by zaplatil ze svého protože by věděl, že se mu to vyplatí.
Bohužel, taková je realita.
A to ještě do toho hází vidle dotační systém, který jeden rok vypíše dotaci na opravu silnic, druhý rok dotaci na opravu kanalizace (takže se rok stará silnice rozkope), další rok dotace na opravu plynovodu (znovu-rozkopání), ... a za 3 roky je silnice zralá na opravu, Jenže to neprojde, protože se po opravě silnice na ní nesmí 10 let šáhnout. A řidiči se kodrcají po rozbité silnici a samozřejmě nadávají, kterej vůl to opravoval zrovna v tomhle pořadí.
K tomu si pridej jeste to, ze firma rozjedna nekolik zakázek, chvilku pracuje tady, chvilku tam... A vsechny taková pracoviště jsou rozjebaná celou dobu.
Připomnělo mi to, že v Brně měli mít koordinátora oprav komunikací. Dopadlo to tak, že je rozjebaný celý Brno a nejde ho projet odnikud nikam, aniž by se nestálo v kolonách kvůli stavbám. Aktuálně Tomkáč, Pisárky, D1, mosty nad Ostravskou (AAA).
Prave na tom je videt, jak to skvele zkoordinoval. Kdybychom ho nemeli, tak by to takto dokonale nikdo nezvladnul
Asi chtěl, aby si každej Brno užil. I když jen projíždí.
Jsem docela rád, že už v Brně nepracuji. Krátce poté, co jsem odešel, tak rozjebali Tomkáč, přes kterej jsem musel denně projíždět, pokud jsem nepoužil nějakou alternativní cestu (což obnášelo okresky přes lesy).
Na dokončení průjezdu Pisárkami jsem zvědav, už to tam kopou tolik let, že už ani nepamatuju, kdy to bylo jinak. Ani Waze neví, jak jsou zrovna posunutý betonový zátarasy a řve, abych zahnul do zdi.