Matematika na vysoké je něco úplně jiného než na střední. Je otázkou jestli to je příznivé nebo ne.
ČVUT jsem vystudoval před léty, od té doby se několikrát studijní plán změnil. V době mých studií bylo šest matematik (masakr byly hlavně ty první čtyři) a potom předměty podobné které se nejmenovaly matematika (úvod do algebry, matematická logika a pod.). Pak dvě fyziky, ale to nebyl až takový problém. Horší byla teorie obvodů (za nás dvousemestrová, ale byla prý dřív na 3 semestry) a teorie pole (povinná byla jednička, dvojku si zapisovali jen nadšenci), což obojí je taky fyzika. Pak bylo ještě několik takových předmětů, hlavně první 4 semestry.
Přijímačky tehdy byly z matiky a fyziky. Přičemž fyzika byla hlavně z elektriky, tam jsme my průmyslováci měli navrch. V matice zase měli navrch gympláci. Ale jak probíhají přijímačky teďkon to nevím. Ani nevím, jak je to s nabídkou versus poptávkou, za nás se přijímalo 1250 lidí a hlásilo se něco přes 1000 takže kdo dostal minimum bodů (tj. 50%) byl přijatý. Celkem pohoda. Horší bylo se tam udržet. Spolužáci pomalu mizeli. ČVUT si od svého založení drží průchodnost kolem 50% - traduje se, že vůbec první ročník zahájili 2 studenti a studia dokončil jen jeden.
Jak to chodí teď, to opravdu nevím. Nedávno jsem mluvil s jedním učitelem VUT a ten si stěžoval, jak ti studenti vůbec netuší. Vyjmenoval asi 7 věcí, (včetně toho, že netuší, co je to integrál nebo že z někoho neohl ani dostat nepřímou úměrnost) přišlo mi to skoro neuvěřitelné. Takže o matiku bych se tak nebál, když takoví lidé na VUT procházejí.
A to jsem před delší dobou považoval za dost divné, když mi někdo vyprávěl (nebo jsem dokonce byl u toho), když z nějakého studenta kybernetiky někdo tahal něco o kladné a záporné zpětné vazbě (prý kladná je ta dobrá a záporná je špatná).