Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Placení kartou

Napsal jsem to blbě, myslel jsem, že to vyplývá z kontextu:

telefon je k telefonování a ne k čemukoli jinému

Takže opravuji:

telefonní číslo je k telefonování a ne k čemukoli jinému.

---
Snad mě již chápeš, jde o to, že nechci být párován s telefonním číslem, ideálně bych rád nebyl párován s žádným číslem ani jiným identifikátorem. A že jich máme, rodné číslo, číslo občanky, telefonní číslo. Emailová adresa je zrovna takový identifikátor.
Je mi jasné, že někde na konci bude stejně nějaká databáze, která všechny identifikátory propojí, ať chci nebo ne, ale přesto proč jim to usnadňovat.

Vem si například, že dneska máš podle služeb typu WhatsApp nebo třeba podle některých bank mít jeden telefon (fyzicky) a ten používat na všechno. Přitom, pokud telefon slouží jako hardwarový klíč do el. bankovnictví, nebylo by moudré mít zrovna tenhle telefon uzamčen někde v trezoru a vytahovat ho jen když bych chtěl něco platit?
No nebylo, protože s takto opatrným počínáním banky nepočítají a naopak některé vyžadují, aby měl jejich klient tento prostředek k placení neustále u sebe.

Podobně například Google ideálně, aby jeho služby fungovaly optimálně, počítá s tím, že budeš mít jeden telefon, jedno číslo, jeden email, jeden účet u banky, prostě můžeš mít různé služby, ale každou optimálně jednou, aby se jim ty databáze jednoduše propojovali. Oni si nechtějí zesložiťovat situaci a vytvářet ke každému uživateli nějaký strom jeho služeb. Proto někde doporučují a někde i vyžadují mít každou službu jen jednou.

Tohle já odmítám v zájmu své svobody a jednou z cest k tomu je nedovolit propojování služeb. Takže tak. :-)

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat