Cashback je v tomto případě nesmysl, jde o snížení nákladů, takže z čeho by ten cashback vypláceli, když si nebudou brát to 1% jako kartové společnosti?
Cashback řeší minimum lidí, prosadit se to řešení může. Problém je v tom internetu v těch mobilních datech. Můžou být lidé, kteří je vedou, ale přesto nebudou v dosahu signálu, když budou zrovna platit. Nějaký stoprocentně zaručený internet od toho jsme na míle daleko a nějaké nezabezpečené free wifi jsou v kontextu bezpečných plateb přes mobil pěkným oxymóronem.
Nemyslím, že by to bylo neřešitelné, ale je nutné, aby platící zákazník mohl být na mobilu offline při placení, teda něco co AirBank nezvládá už teď, takže nějakou důvěru s novým nápadem nevzbuzují.
Podobně je problém, že současné platby mobilem téměř u všech bank včetně AirBank vyžadují Google Pay nebo Apple Pay. Přitom AirBank to zpočátku uměla i bez nich, ale opustila to. Pro mě tim platby mobilem skončily, nemám zájem propojovat své finance s ostatníma digitálníma aktivitama přes Google.
Ve výsledku si teda myslim, že kartové společnosti tahají za menší kus provazu a když se banky rozhodnou, nemají nárok, ale tohle si myslím, že přežijou, že nebude dostatek lidí ochotných se karet vzdát ve prospěch chytrých mobilů se vším co to obnáší.