Zas by som to hneď neodsudzoval. Známkovací systém je fakt debilný, zastaralý, vyjadriť celé tvoje dovednosti a ohodnotiť výkon od 1 do 5 je debilina na entú. Z čoho si si vyvodil, že pri prechode na kriteriálne hodnotenie nedáš chytrému najavo, čo dokáže? Veď práve naopak, o to viac ho motivuješ, keď bude mať plný počet vo všetkých kritériach. Ja som nad kritérialným hodnotením tiež premýšľal už +- 10 rokov dozadu na strednej škole, udeľovaniu čísiel, z ktorých nevyčítaš, čo presne robíš dobre a čo si dosral, nerozumiem a som rád, že sa to konečne po takej dlhej dobe frustrácie a zmarených životoch uberá iným smerom. Keď decko bude pravidelne chodiť so štvorkami z matematiky domov, kde ešte doma dostane od rodičov cirkus, ktorí ale na základe debilnej cifry ani netušia, v čom je presne problém, tak ho to spoľahlivo presvedčí o tom, že matematiku nevie a že nemá zmysel sa jej v budúcnosti venovať.
A čo je totálna ultra mega chujovina, je honba za dobrým priemerom. To ti stačí dojebať jednu písomku, alebo prísť na hodinu nenabiflený a byť náhodne vyvolaný k tabuli, a už sa môžeš celý polrok jebať s "opravovaním" priemeru. Celá naša stredná škola bola iba o opravovaní a udržiavaní toho správneho priemeru, nie o genuínnom záujme nadobudnúť nejaké relevantné vedomosti. Len ja jediný som na to jebal, bol som za exota, ale skutočne som nechápal to vzrúšo okolo krásnych známočiek, môj mozog odmieta robiť veci, ktoré si nedokáže racionálne odôvodniť.
Jebať známky.