Obávám se, že z toho mála lidí, kteří dlouhodobě využívají roaming EU, sem bude přispívat jen málokdo, jestli vůbec někdo. Praktické zkušenosti se obávám, že tu moc nenačerpáš.
Můžeme si ale aspoň říci, jak to bude obecně dle evropských pravidel pro telekomunikaci a ty jsou pro všechny stejné.
Prvně, aby operátor s tebou zahájil správní řízení o zneužívání roamingu, musí uběhnout alespoň 4 měsíce, ve kterých čerpáš telekomunikační služby více v zahraničí než-li doma. Po té tě operátor vyzve, abys do 14 dnů zjednal nápravu a pokud to neuděláš, může ti od momentu, kdy tě k nápravě vyzval začít účtovat roamingové příplatky.
Soukromě si myslím, že to, jestli tě operátor vyzve okamžitě po uplynutí 4 měsíců od doby tvého odjezdu do zahraničí a zahájení využívání EU roamingu, bude záležet především na tom, jak moc budeš tu službu využívat. Pokud zavoláš někam jednou týdně, pravděpodobně to nebude řešit okamžitě, pokud budeš na drátě celé dny, asi to začne řešit okamžitě po uplynutí stanovené doby.