Ani mě se nijak nepokoušeli zviklat. Docela mě to překvapilo, čekal jsem, že když tam přijdu s výpovědí, že se mě pokusí na něco nalákat a že budu muset vymýšlet, proč to nechci (a nebo že zůstanu). Ne, normálně bez snahy mě přesvědčit smlouvu ukončili, za pár dnů mi přišel zbytek, poslední výpis přišel dřív než ten předposlední a s ním i překvapení, že z měsíčního paušálu účtovali pouze poměrnou část za dva dny (považoval jsem ho za ztracený, když jsem to nestihnul předchozí měsíc). Taky jsem u nich byl docela dlouho, teda asi jen 8 let a furt jsem doufal, že se s poplatky trochu zkrotí (když jsem účet zakládal, tak nízkonákladové banky teprve začínaly, ale pak se rozšířily). Ani mi nešlo o to, že se něco platí (snad jen poplatek za příchozí platbu jsem považoval za nesmyslný), spíš mi vadila velikost těch poplatků (dneska bych cokoliv jiného než nulu asi neakceptoval). (Pokud jde o poplatky, tak za absolutní nesmysl považuju 250 korun za česko-slovenskou platbu u ČSOB tedy instituce, která má přímo v názvu slovo československá.)
Vedení účtu "zdarma" snad mělo být za podmínky, že jim člověk platí hypotéku nebo životní pojištění, což mi přišlo jako výsměch a navíc to snad nebylo o moc víc než to vedení účtu.
Když tak vzpomínám, tak to asi opravdu bylo až v rámci nějakého balíčku. Tím spíš je divné, že se podařilo Spořitelně nekoho přesvědčit, že je to zadarmo (a minimálně o jednom člověku vim).
Na pobočce jsem byl celkem 4x jednou se založením účtu, dvakrát pro kartu a jednou s výpovědí. Ale právě z té první návštěvy, kdy jsem tam zakládal účet mám v paměti, jak se mě snažila ta pani oklamat, když to tak ošklivě řeknu. A protože znám lidi, kteří příslušné balíčky používají (i když se jim to nevyplatí), tak z toho usuzuju, že to, co se u mě nepodařilo se u jiných podařilo a že je to politika této instituce, nikoliv nějaký dojem nebo náhoda.
Je otázka nakolik toto platí pro slovenskou spořitelnu, ale vzhledem ke společné minulosti a také příslušnosti pod stejnou společnost (erṡte) to musí být podobné.