U těch LED je otázka, jestli by jejich boom právě nastal tak rychle. Co si matně vybavuju tak zákaz klasických žárovek se opíral hlavně o dostupnost všelijakých těch kompaktních zářivek ale LED byly tehdy ještě v plenkách, frčely kukuřice vyskládané z LEDek a to nebylo nic extra. Ale nechcu kecat.
U elektroaut je teď hodně nevýhod ale patnáct let je pro e-auta sakra dlouho. Vlastně před patnácti lety se objevil první prototyp první Tesly a ostatní automobilky se jim pošklebovaly. A teď po patnácti letech jsou nabíjecí stojany v každém nákupáku, rostou na ulicích, objevujou se u rozvodných míst, u fabrik, prostě všude. A na trhu e-aut už jsou zavedené značky, je z čeho vybírat. Co bude za dalších 15 let?
Nejsem v této době příznivcem e-aut, ale za patnáct let si umím představit, že nějaká regulace ani nebude potřeba a e-auta budou nevýhodná jen pro obchodní cestující nebo lidi, kteří nemají problém teď jet do Chorvatska na jeden zátah. Pořizovací cena aut nebude problém, když vidím, co před panelákama stojí dneska. Horší bude to všechno nějak přes noc nabíjet, tam si to neumím představit, že by - byť třeba jen 30 procent parkovacích ploch u paneláků - bylo opatřeno nějakým nezneužitelným, odolným, zpoplatněným nabíjecím systémem, byť pomalým přes 230V.