Pošta je poslední dobou jako hlemýžď. A je jedno jestli nalepíte známku A nebo B. Hlavně že k té áčkové známce připíše D+1 ale přijde to za D+5.
Samostatnou kapitolou je cizina. Byl jsem v Chorvatsku a hned první den jsem poslal pohled, i když se na cestu vydal další den (schránku tam vybírají ráno), tak jsem si říkal za pár dnů je doma říkal jsem si den na přelet (na známce jasně bylo "par avion") druhý na cestu v čechách a třetí už musí být doma (ovšem trochu mě znejistělo, když mi do telefonu z domova žíkali, že právě přišel pohled od známých, co byli v chorvatsku dlouho předtím). Chyba lávky, trvalo mu to 18 dnů. Další jsou ještě na cestě, možná do vánoc dojdou (vzhledem k tomu, že jsem koupil plato 10 známek plus jednu extra, tak po odečtení zbylých, vím, kolik pohledů můžu čekat). Tak mě napadá, byl tam jeden vánoční obchod, měl jsem rovnou napsat vánoční přání, třeba by to pošta do těch Vánoc stihla. Bylo by zajímavé porovnání, jak to vypadalo v různých dobách. 18 dnů mi i na cestu skr půl Evropy přijde jako příliš (notabene se známkou par avion; měl jsem za to, že letecká pošta už dávno neexistuje a proto se místo par avion psalo prioritate, ale tady bylo přímo par avion).
Přitom dřív běžně za normální tarif (nebyly žádné známky A a B) chodily pohledy na druhý den, z ciziny o něco déle. Bylo to poměrně spolehlivé, jen málokdy se stalo, že to bylo později, a zcela mimořádně pohled nedošel vůbec.
Osobně bych si představoval, že pošta schránku vybere minimálně ráno a večer, případně vždy před odjezdem poštovního dostavníku. Jo vybírání 24 hodin denně je minulostí, pamatuju si to třeba v Jindřišské, taky už je tam jen nějaký čas a ne 24 hodin denně.
Mám pocit, že státní monopol (odhlédnouc od toho, že je trh liberalizovaný a pošta teorieticky monopol nemá) nepotřebuje být viděn zákazníky jako dobře fungující. Ten potřebuje vypadat jako ztrátový, aby mohl dostávat dotace.