Tie herné štúdia sú docela dobrý príklad. A nesúhlasím, že v tom odvetví vôbec nefunguje konkurencia, to si tak snáď ani nemyslel.
Samozrejme, mohlo by sa stať, že by sa aj v zdravotníctve vyselektovali veľké korporačné poisťovne, ktoré by poskupovali tie malé. Ale aj tých veľkých herných štúdii je stále na trhu hneď niekoľko a nič nebráni tomu, aby vznikali nové a ak si nájde veľa zákazníkov, ktorí budú oceňovať jeho služby/produkty, tak sa mu podarí vyrásť. To je napríklad prípad CD Project Red. Opačný prípad je potom Warhorse, ktoré sa nechá skúpiť korporáciou, čo je ale tiež fajn, pokiaľ to vedie k vzájomnému profitu a štúdio bude disponovať väčším rozpočtom pre budúce hry a zároveň si zachová svoju kvalitu. Ak by zo strany korporácie bol na jeho produkciu negatívny tlak, tak môže vzniknúť opäť nové štúdio tvorené tými istými ľuďmi. Pokiaľ sú zákazníci spokojní so službami dominantného hráča, tak je to asi objektívne dobre, aj keď trebárs ty považuješ hry od Ubisoftu za sračky, ale zrejme to väčšine vyhovuje. Podstatné je, aby nikomu nebolo bráneno vstúpiť na trh - čo v neregulovanom hernom priemysle problém práve nie je vzhľadom na vysoký počet indie štúdii, ale už zďaleka nenájdeš toľko nezávislých projektov (ak vôbec) v sektore, ktorý silno reguluje štát.
Zober si teraz, že by existovalo len jedno herné štúdio, ktoré by vyrábalo všetky hry. K takej situácii na voľnom trhu nikdy nedôjde, ale v štáte je dosť pravdepodobné, že trebárs povolia činnosť iba Sony a ostatné štúdia zakážu, lebo sú ideologicky nevhodné a neekologické. Tak nejako je to súčasne so zdravotníctvom, nemáš vôbec na výber.