Po 5-6 letech musíš vyměnit baterku, to znamená další investice do auta přes 100 000.
Záruka na baterie je různá podle výrobce, dnes je standardem záruka na 70 procent kapacity baterie po 8 letech (nebo 160tkm podle toho, co nastane dříve).
Dlouhodobé zkušenosti ukazují cca 1,5 procenta úbytek kapacity za rok. Baterie tak při snížených nárocích vydrží v autě celou životnost "zbytku auta".
Nicméně když už se rozhodneš ji vyměnit, tak tu starou ještě za desetitisíce prodáš jako úložiště do méně náročných aplikací.
Čili v baterii osobně problém nevidím.
Ale nabíjení je problém - kdo nemá barák nebo aspoň garáž se zásuvkou (kde se horko těžko auto z 230V zásuvky přes "dlouhou" noc nabije) a potřebuje čas od času jet z Prahy do Brna a zpět, tak pro toho EV nejsou, pokud nehodlá hledat někde nabíjení. Pro mě je to asi hlavní překážka (a to mám barák s 3F zásuvkou) kromě ceny. 90 procent kilometrů najedu "kolem komína" ale zbylých 10 procent jsou delší výjezdy, kde nehodlám s rodinou čučet někde ve frontě na nabíječku a pak pro změnu čučet a čekat, než si auto "docucne" pro další cestu.
A právě kvůli množství lidí v panelácích a dlouhému nabíjení si myslím, že můžou EV tlačit jak chtějí, ale existuje hranice, kterou nemají jak překonat, dokud se něco v oblasti nabíjení dramaticky nezmění (a zatím žádný posun nevidím).