Jak to chápete?
Hlavním lidskoprávním mezníkem v období těsně po válce bylo prolomení doktríny
absolutní státní suverenity, a to v důsledku procesů s válečnými zločinci (v Norimberku,
Tokiu a jinde) a rovněž založení Organizace spojených národů, která má výrazně širší
pravomoci, než dřívější Společnost národů. Vztah mezinárodní a vnitrostátního práva byl před
Norimberkem čistě dualistický, mezinárodní právo a právní systémy jednotlivých států byly
zcela oddělené, pokud státy k mezinárodnímu právu přistoupily, pak čistě ze své vůle81
.
Jakkoliv je dosud státní suverenita významnou hodnotou, chráněnou mezinárodním právem,
není již absolutní a nelze jí již omlouvat zločiny proti lidskosti
Jak to chápat, když na ostatních stránkach se píše že MP je platné ve VP až po recepci?
Pořád platí, že silnější pes mrdá.
Mám na mysli:.
Vztah mezinárodní a vnitrostátního práva byl před
Norimberkem čistě dualistický, mezinárodní právo a právní systémy jednotlivých států byly
zcela oddělené, pokud státy k mezinárodnímu právu přistoupily, pak čistě ze své vůle"
Píšou tam že systém není již dualistický, přesto že vztah mp a vp určuje ústava daného státu (zda je monismus nebo dualismus)
Už ti bylo odpovězeno. A ne jednou. Tak si přečti předchozí odpovědi.
Nijak a je mi to naprosto jedno.
Ani jsem to nečetl a myslím, že jsem o nic nepřišel.
Co tím chtěl básník říci?
"Jakkoliv je dosud státní suverenita významnou hodnotou, chráněnou mezinárodním právem,
není již absolutní a nelze jí již omlouvat zločiny proti lidskosti"
To je jen žvást nějakého rádobyhumanisty majícího zapotřebí psát nic neříkající věci (jste ze stejného těsta zjevně). Nebo chceš snad tvrdit, že před založením OSN nemohl nikdo do žádného státu vtrhnout, když měl větší armádu ? Tedy státní suverenita nebyla zjevně NIKDY absolutní.
A stejně je to dneska. Pokud stát nemá nejsilnější armádu na světe, tak pro něj žádná abslutní suverenita neexistuje.
Ale kdyby s studoval, tak bys to sám chápal. Věděl bys, že Společnost národů byla k hov*nu, protože jaksi neměla žádné vojáky. Takže si mohla žvatlat co chtěla, ale Hitler si dělal stejně svoje.
To já netvrdím píše se to v tom PDF, ale píše se tam že systémy nejsou kvůli chartě a procesům "zcela oddělené jako v minulosti" což je právě divné, protože monismus a dualismus je vztah MP a VP daný vnitrostátní ústavou.
Když do chlívku vtrhne řezník, tak se prasete neptá, jakou má ústavu, ale prostě ho picne.
Od kdy mají prasata ústavu?
Má, nemá, koho to zajímá, pro vzájmené vztahy je důležité pouze to, že řezník má palici a nůž a prase nikoli. Stejně jako u těch států, co tu furt řešíš.
Od té doby, co ji mají dinosauři.
A jak víš, že nemají? Umíš snad vepřovou řeč?
Ooooo, ale prasata mali ustavu, precitaj si Farmu zvierat. akurat len nebola vyhodna pre ostatne zvierata, no.