Tohle není úplně pravda - datová schránka se podle zákona zpřístupní 15 dní ne po zřízení, ale po doručení přístupových údajů, tj. toho dopisu do vlastních rukou. A mohou nastat různé situace - dopis je doručen převzetím, doručen fikcí nebo nedoručen. A když je nedoručen tak se schránka nezpřístupní.
Podle toho co píšeš by tedy moje datová schránka nebyla přístupná, protože dopis mi nebyl doručen.
Není to pravda, moje zkušenost:
17.1.2023 -datová schránka vytvořena
19.1. - doručen dopis - nezastižen ( ve schránce výzva o uložené zásilce a upozornění, pokud se nevyzvedne, je po 10 dnech vrácena odesílateli )
30.1. - dopis odeslán zpět odesílateli
3.2. - odpoledne žádám o zaslání nových přístupových údajů na CzechPointu, prý to nejde, protože schránka ještě není aktivní, že se mám opět dostavit až další týden
- večer doma zkouším přihlášení pomocí bankovní identity a bingo- normálně se přihlásim, nastavení nového hesla atd..
Od doručení dopisu 19.1 ( i když odesláno zpět) do 3.2. je to 15 dní. Jen nechápu, proč mi na CzechPointu tvrdili, že je schránka neaktivní, což jsem viděl i na monitoru pracovnice a já se navzdory tomu asi 2 hodiny poté úspěšně přihlásim. Ten dopis jsem vlastně ani nepotřeboval..