Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Co se na nás chystá - datové schránky "ex-offo"

Píšu o podnikajících osobách, kteří s FÚ stejně musí komunikovat elektronicky (plátci DPH už několik let). Alternativou, že přiznání DPH neodešle datovou je to, že to odešle přes webové rozhraní. Ale: musí si o tom odeslání hned vytisknout papír, ten podepsat a do 5 dnů donést na finanční úřad… pokud někdo tohle považuje za rozumnou alternativu, nemám co dodat. Dtto sociální správa, tam také podnikatel spoustu svých povinných podání může odbavit pouze elektronicky (a poslat to z datovky je mnohem pohodlnější, jednodušší a levnější než třeba pomocí zaručeného elektronického podpisu).

Prostě a jednoduše: chceš podnikat, musíš mít živnosťák, nově i datovku. Chceš řídit auto, musíš mít řidičák. Chceš letět do Austrálie, musíš mít pas.

Na druhou stranu na ně slýchám i stížnosti.

To by mě opravdu zajímalo. Pochopím tu od lidí, nepřebírajících si úmyslně úřední poštu, s tím je v případě datovky utrum. A je tomu jen a jen dobře.

Že lidi jak RedMax jsou proti povinné datovce podnikatelů, je jen IMHO hloupá póza ;-)

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat