Tohle je uplne nejhorsi v provozu mezi autama, stalo se mi to nekolikrat, jel jsem z kopce rychleji nez auta a protoze samozrejme nejsem blazen, abych ty auta predjizdel, tak jsem pribrzdoval. Jenze dalsi ridic auta za mnou se me pokousel predjet, me predjel, ale auto prede mnou uz ne a proste se zase zaradil. Kdyz mi to udelal treti ridic, tak jsem posunul kolo do dvou tretin pruhu, aby se mi tam nikdo dalsi nedokazal nasrat. Samozrejme, ze blbec za mnou na me hned zacal troubit.
Naprosta nechopnost ridicu osobnich aut odhadnout rychlost jizdy, jak svoji, tak toho, co jede pred nima. Ja tvrdim, ze je to autoskolama, ze u nas proste autoskola nenauci ridice ridit kvalitne. Kdyz pak vidim v Rakousku nebo severni Italii, jakym zpusobem dokazou ridit mistni ridici tam a nemaji s cyklisty na silnici absolutne zadny problem, jaka lehkost v tom rizeni i predjizdeni je, proste nebe a dudy proti situaci v CR. A neni to jen o tech vymolech, kolikrat v ty Italii v horach na uzkych silnickach, sama zatacka a bezpecne a hladce jezdi jak auta, tak cyklisti.
A ano, uznavam, ze cesti cykliste by casto taky nejakou skolu na to umet ovladat kolo potrebovali. Tady je to podle meho nazoru hodne o nedostatku skutecnych cyklostezek (ne tich, ktere driv slouzily jako chodnik, chce to opravdovou cyklostezku), pak by se treba na silnici nemotali na kolech lidi, kteri na tom absolutne neumi jezdit. A neco o tom vim, protoze tam, odkud jsem, se poslednich deset let rozjel silenym zpusobem cykloturismus a to, co tam ti "kolari" na tich silnicich predvadi, opravdu naprosta zoufalost.
Souhlasim ovsem, ze porad lepsi stavajici stav nez do toho montovat zakonodarce, takze mohu jen ocitovat Kurta z prispevku dole: kdyby aspon neskodili.