Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailemAnketa Maturita opakovane zrušená

Nejaká praktická skúška myslím že u učňovských odboroch je aj teraz. Samozrejme, asi to nebude nič extra náročné, ale lepšie jak nič (a momentálne teda máme nič ]:( ).

Problém zde ale nastává co by měl umět student gymnázia (to opravdu nevím)?

Aj gymnazisti majú predsa predmety, aj keď len čisto teoretické, takže gymnazista by mal mať tiež odborné znalosti vo svojom odbore. Problém je, že gymnázium užší výber odboru študentom moc neumožňuje. Každý sa musí učiť všetko, aj predmety, ktoré ho absolútne nezaujímajú a nechce mať s nimi nič. Pričom obsah tých predmetov je dosť plytký a nakoniec sa teda každý učí všetko a nikto z toho nemá nič. Ja osobne by som už gymnázium koncipoval viac ako vysokú školu, umožnil by som žiakom gymnázia, aby sa už na ňom nejako profilovali (trebárs prvý ročník ešte úplne všeobecný a potom by si vybrali zameranie) a vybraným predmetom sa venovali skutočne do hĺbky a odborne. Takto z gymnázia vyjde nepoužiteľný človek, ktorý sa nevie rozhodnúť pre vysokú a potom aj na tej výške stráca ďalšie roky, často na odbore, ktorý by kľudne mohol byť z veľkej časti pokrytý už na gymnáziu.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat