Škoda Fabia - Motory
Čus.
Máte někdo zkušenost se Škoda Fabia Combi 2016 1.2 66kW a Škoda Fabia Combi 2018-2020 1.0 70 kW?
Samozřejmě si uvědomuju, že to jsou slabé motory, ale zajímá mě jestli je jízda a hlavně rozjezdy podobné nebo má některý motor výhodu?
Děkuji za odpověďi.
Ten som na chvíľu zažil. Ako spolujazdec skúseného vodiča. Nemám vodičák. Uši a oči áno. Po pár kilometroch sme sa s vodičom zhodli: Štvorka je beznádejná. Radšej treba po trojke prejsť rovno do päťky.
Takto to nevím porovnávať protože jsem neměl obě auta, ale ta novější rada bude mít určitě navrch i když 1.0 neni buh ví co :D Já mám osobně Fabku 2015 1.2 a jsem s ním spokojen. Na take normálně cestování je to dobré auto a díly jsou také neni drahé, akorát nyní řešit nejake nové letní gumy a nevím se rozhodnout medzi Bridgestone a Michelin
Kup Continental, mám je jako letní, a nemužu si stěžovat.
Ani s jedním motorem jsem nejel, ale papírově bude asi lepší ta 1.2TSI 66kW, točivý moment mají oba motory stejný, ale u té 1.2 je dostupný od 1400 ot./min, u 1.0TSI až od 1800 ot./min..
Cože? Kombík a litrovej motor? To je fakt Škoda? Není to spíš Mountfield??
Čekal jsem, kdy se tu někdo takový ozve... zamrznul jsi před dvěma dekádami?
OK, v pohodě, ale já fakt tyhle motory "vyhnaný práškama" nemusím...
Ono 1.0 TSI tahá celkem slušně, musí se ale dost kvedlat a nejhorší je ten zvuk rozzuřenýho čmeláka, prostě klasický tříhrnek..
Ono ten zvuk je relativní. Já už jsem došel do fáze, že mi stačí nějaký normální výkon, abych na dálnici nebrzdil provoz... a spíše oceňuju ticho v kabině. Tam musím uznat, že moderní auta odhlučňují turbo tříválce nesrovnatelně lépe, než patnáct let stará Toyota odhlučňuje čtyřválce. Stejně tak vibrace v nové tříválcové Fabii necítím, ve čtyřválcovém Yarisu ano (ale tam je to známý problém daný příliš nízkými volnoběžnými otáčkami z výroby.
Určitě by nejlepší varianta byla "nové auto s moderním čtyřválcem", ale na tříválec nemám žádný psychický blok.
Píšu zde jako majitel prvního motoru jezdil jsem s fabkou 4 roky myšleno 66 KW a a i dvoletou zkušenost s litrem ale 81 kw,
66 kw ale jako krátkou verzi a ten nový motůrek mám už v combi.
Obě auta jedou dost slušně, 66 umí táhnout už od 15 set otáček ten litr se chytá až v tech 18 stech ale pak jede už pěkně až do 5 ti tisíc jen se musí řadit o stupeň míň než u 4 válce 66 kw, příkladem jsou kruháky kde s 66 jedu za tři s 81 musím dát dvojku .Je to převodama , tebou zmiňovaná 70 kw verze je 5 ti kvalt tam to bude jinak
Jinak na dálnici oba motory na tempomat drží 130 v pohodě, není třeba podřazovat.
Mám pro srovnání ještě 1,5 110 kw v koktávce .
Ten litr má už filtr ale nebíl bych se ani jednoho s těch notorů, ve fabce jedou dost dobře, ale chce to vyzkoušet, nevím čím jezdíš teď, pro srovnání