Jaká je tedy odpověď na dennodenní otázku "kdy přijedete?"
Odpověď je jediná a naprosto jednoduchá. Vždycky je to jenom o tom, jak ho budou zdržovat lidi.
V 90% kurýr za zpoždění vůbec nemůže. Jen opravdový fragment z nich jsou neochotní lemplové, jinak jsou to lidé se svatou trpělivostí, vynikající řidičskou dovedností, ochotou a houževnatostí. To jsou všechno vlastnosti, bez kterých tam člověk nedá ani první den.
Mezitím mu chodí na scanner i svozy, takže mezi hradbami balíků má na autě naskládané i ty, které večer poveze na depo.
Naprosto jasně a zřetelně - kurýr ze 30% celý den nedělá nic jiného, než že na zákazníky čeká u branky a navolává další. Někdo je vzorně připravený, takže stačí zastavit, podat balíček - tady jsou prachy, děkuji, nashle.. Jinýmu to trvá 5 minut, 8 minut. A ono to naskakuje. Je to veliký rozdíl, když 10 adres uděláte za 6 minut, nebo za 60. A lidi jsou fakt schopni se 10 minut obouvat. Naprosto běžně. A zase, počítejme. Když bude každou adresu kurýr dělat 3 minuty, tak při startu v 9:00 jen čekáním na zákazníka stráví, při počtu 270 balíků 13,5 hodiny. Kde je hodina na trasu a hodina zpět z trasy? Sváča?
Samozřejmě je veliký rozdíl, jestli to veze do města nebo do vesnic. Na 25 vesnicích lze dát třeba 170 adres. Ve městě logicky i přes 300, když jich vyházíte v jedné ulici 15. Do toho samozřejmě chodí i svozy, které jsou důležitější.
Návrat na depo je běžně v 18-20 hodin večer a pak se ještě čeká na volnou rampu, aby člověk vyházel někdy i plné auto svozů. Když to končí před osmou večer, tak je to vlastně ohromnej úspěch. A ráno zase 4:30...
No, jenomže se dostáváme k tý největší palbě. Za tohle všechno můžou imho dopravci. Nedostatečnej počet vozidel, jejich tristní stav, nevhodné obutí, nedodržování pracovněprávních předpisů. O nějaké předepsané pracovní době za týden, pauzy, maximální počet hodin, co může člověk za den/týden řídit, žádná kniha jízd. Řidič musí jezdit nepřipoután! Takže vlastně neustále riskuje tučnou pokutu za pásy a volání, protože handsfree věčně nefunguje. Naštěstí tohle policie ví a kurýry neterorizuje - to zase všechna čest!
Nikdo by nikomu nic nevyčítal, kdyby to bylo z důvodu nátlaku doby koronaviru a Vánoc, jenomže když už se vyskytne možnost, že řidiči pojedou s přijatelným množstvím tak, aby jejich pracovní doba alespoň někdy nebyla 12-14 hodin, tak se místo osmi aut pošle 6, který se přetížej a 2 řidiči se pošlou domu. To je imho diletantismus.
Kamarád měl možnost tam odpracovat za měsíc a kousek 250 hodin a přes měsíc z nich tahal peníze. Dostal 13k.
Za to ale nemůže firma PPL. Ta má jen depo a najímá dopravce - dost často viditělně lemply a neplatiče, kolikrát se strašnými vozidly. Ofiko je tam člověk zaměstnanej za minimální mzdu a zbytek mu šéf možná někdy dá, čili nemocenská a dovolená ve výši obsluhy WC v pražském metru. Údajně si za tohle řidiči odnáší 30 čistého, přes pásku minimum.
Kdyby to bylo 80-100 balíků denně, za 23 tisíc čistého, byla by to nádherná práce. Utíká to, člověk si užije dost přírodu a pozná spoustu míst. Koho baví řídit, bomba. Možná záleží na lokalitě.
Budu rád, když se podělíte o zkušenosti s touto firmou. PPL jako taková na nás působí jako stabilní firma, příjemné vedení, světlo, teplo, čisto, záchody v pohodě. Má velice dobře vyřešený systém pokut pro řidiče, což se domnívám, že jedna z pák, jak si udržuje relativní kvalitu. Pro příklad - opuštění depa bez řádně vyplněných papírů 15 tisíc dolů. Když nedovezete večer prachy (řádově i přes sto tisíc denně) ráno automaticky dlužíte dvojnásobek toho, co Vám večer chybělo, takže když Vám někdo na trase ukradne bafli se čtvrt míčem, ráno už bez diskuse dlužíte "údajně" 500. Další den míč. Jestli je to v praxi pravda, to se přiznám, že nevím, ale takhle oni vyhrožují. Řekl bych, že tenhle způsob vymáhání peněz náš právní řád ani neumožňuje.