Vynimocne nevidis, ale zbytocne tam vsuvas veci, ktore nemaju az taky velky vplyv.
Hlavne problemy su samozrejme je vyvoj EU automobiliek a s tym suvisiace veci ako dojazd a infrastruktura. Cena nie je teraz podstatna, pretoze hromadnou vyrobou a dotaciami sa tam daju robit cary.
EU automobilky vo vseobecnosti zaostavaju vo vyvoji elektromobilov za zvyskom sveta, nie je tam dokonca ani svetielko na konci tunela, pretoze nevidim ziadne spoluprace napriec statmi a spolocny koncept. Kazdy si ide solo a to samozrejme nikam nevedie.
Kazdemu je snad jasne, ze sucasny koncept soliterneho nabijania mnoho hodin nie je v praxi pouzitelny, takze ak nepridu zazracne baterie schopne sa nabit za 10min napriklad na 80% kapacity je jedinou moznostou NIO koncept, cize pumpy s robotmi, kde ti vymenia bateriu za 5-10min.
Samozrejme musela by sa vybudvoat infrastruktura takychto stanic a hlavne by sa musel dohodnut jednotny koncept baterii pre vsetky automobilky (rozmery, sposob zapojenia a pod).
Riesenia tam su, ale dohoda v buducnosti zatial nehrozi.
Obcas mam pocit akoby EU vyrobcovia cakali co spravia CInania ako lidri v tejto oblasti a potom ich len sprosto okopiruju.
4. Velkou část příjmů státního rozpočtu tvoří spotřební daň z benzínu a nafty. Tento vypadek se pokryje čím?
JaFi obcas si az naivne detsky. Ak by od roku 2025 skoncili spalovacie motory mas pocit, ze sa prestane predavat benzin a nafta? Co s uz vyrobenymi autami? Budu jazdit na vzduch? A su auta jedine zariadenia, co potrebuju naftu a benzin? Myslis si, ze auta si najvacsim spotrebitelom benzinu a nafty?
Ziaden vypadok sa konat nebude, akurat predaj benzinu a nafty bude mozno veeeelmi pozvolne z roka na roka klesat.