Těžko říct.
Tehdy na Hudsonu měli velkou kliku, že se letadlo nepotopilo. A to není o pilotáži, ale taky o štěstí.
Jinak mě trochu děsí automatizace u dopravy, nejen té letecké. Poslední "příběhy" (např. Uber) jednoznačně naznačují, že automaty chybují, a to čistě proto, že jim selžou čidla, nebo vyhodnocení z nich přijímaných dat. Proto si myslím, že automat je dobrý sluha, ale zlý pán. Tedy že automat coby "nejspolehlivější" pilot/řidič naopak zaručeně dříve či později selže.
Dá se to jednoduše zdůvodnit teorií automatizace o konečných/nekonečných automatech a determinismu/nedeterminismu takového automatu a okolního světa. Slovy neodbornými pak celkem jednoduše tak, že žádný automat nelze připravit na všechny možné eventuality, které mohou nastat - ať už dílem náhody, chyby obsluhy, chyby programu, nebo neočekávanými vnějšími podmínkami.
Dále si myslím, že další zesložiťování a "ochrana" lidského elementu má své racionální hranice - člověk kontrolovaný strojem má tendenci se spoléhat na tuto kontrolu (viz české vlakové přejezdy, semafory, nebo "autopiloti" v autech apod.) a pak je tu ještě problém snadného převzetí kontroly nad samočinným zařízením, které se leckdy svému vypnutí aktivně brání (protože to tak bylo -chybně- navrženo) a člověk snažící se o záchranu je pokládán za "narušitele."