Vlak bez mašinfíry - co se vlastně stalo?
Jsem zvědavý, co se vyšetří.
Z toho co o tom bylo v masmédiích jsem vyrozuměl, že tomu vlaku nefungovaly brady, ani ta záchranná. Takže když mašinfíra vystoupil z mašiny, aby se na něco podíval, tak možná i zabrzdil a netušil, že "jen jako".
Napadlo mne, jestli to neskončilo nejlépe jak to skončit mohlo, že kdyby se to nestalo a vlak s nefunkčními brzdami pokračoval v další jízdě, mohlo to skončit mnohem hůř.
A taky mne napadlo, jak je to se záchrannými brzdami v jiných vlacích.
Taky jsem nad tím včera kroutil hlavou. Ten vláček musel odstartovat nějakou kosmickou rychlostí, když do něj mašinfíra nestihl naskočit (asi si odskočil... na kafe). Já jsem si v první chvíli myslel, že ta zpráva je kachna.
Po rozjetí vlaku automatika zavře a zablokuje dveře, takže chudák strojvůdce neměl jak naskočit...
Nejsem si jistý, že to takhle funguje u těch lokálních motoráčků.
Navíc - kupodivu - se nikde nepsalo, jestli to ten mašinfíra vůbec zkoušel a kde vlastně byl?
Já bych visel na těch dveřích, dokud bych ten vláček nazabrzdil.
Až doteď bych se klidně vsadil, že taková událost není možná, neboť každá lokomotiva má mít tzv. dead man's switch, který strojvedoucí musí v krátkých intervalech zmáčknout a v opačném případě zastaví vlak za všech okolností.
Tedy jsem měl hodně naivní představy.
Treba je tim intervalem prave ta doba, za kterou vlak ujede 6 km
V těchto místních jednovozových vláčcích to asi není. Viděl jsem to kdysi na online videu ČD, ale u modernější soupravy (snad Elefant, či pod.). Tam to mačkal v intervalu snad 30 vteřin (nejsem si jistý).
Jednou jsem nastupoval na "zastávce na znamení". Vlak zastavil asi 30 m od místa, kde jsem stál. Když jsem tedy šel kolem strojvedoucího, tak vykoukl z okna a říká omluvně: "Já za to nemůžu, ono to zastavuje samo..."
Přesně tak, v těchto lokálkách nic takovýho není.
Údajně ta záchranná brzda částečně zafungovala, takže aspoň ten vlak trochu brzdila. Jinak by to asi skončilo tragicky - trať klesá z Martinic do Velkého Meziříčí na cca 5,5 km o 75 metrů a je stavěná na nízké rychlosti, takže by vlak zcela bez brzd asi vykolejil...
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…
Tak se nám na železnici rozmohl takový nešvar...
Tragédii dělilo 34 metrů. Expres vjel v Ejpovicích do cesty dalšímu vlaku
V Českých Budějovicích se srazily dvě lokomotivy, zranil se strojvůdce
Smůla železničářů nekončí, v Brodě a Jihlavě bouraly posunované vlaky
Při srážce vlaků na Chrudimsku se zranilo pět lidí, dva z nich vážněji
Kvůli chybě strojvůdce se v Brně srazily vlaky, zraněno je přes 20 lidí
Divné...
Strojvůdci budou sbírat trestné body stejně jako řidiči
A srážka vlaků bude teda za kolik bodů?!
Alespoň za dva!
Na té srážce vlaků v Brně je přece jen něco pozitivního - srazily se tam ty nejstarší krámy, co tam ještě jezdí. Takže je tu naděje, že je oba vyřadí, protože jízda v nich je opravdu jen pro dopravní masochisty - topení naplno nebo vůbec, v létě sauna, sedačky pohodlně pouze vypadající, brzdy kvílející.
Holt, romantika!
A tos ještě neseděl v našich valašských regionálních "vrahounech". Před každou výhybkou je průvodou doporučeno modlení či úlitba falešným bohům. Topení je co? Hovoř o štěstí.
Bydlím v městě na hlavním koridoru, takže motoráky tu moc nejezdí.
Aj tak vlakem už nejezdím, autem dojedu do práce o hodinu rychleji (vlak + MHD).