Myslim, ze mas skreslenu predstavu o tom ako prebiehaju jednania medzi statmi/uniami.
Anglicko je dobry priklad. Anglicania pravdepdobne schvalia 03/2019 ako definitivny datum odchodu z EU. Ich problemom je, ze este nemaju uzatvorene dohody o vystupeni z EU a tak EU odmieta jednat o akejkolvek colnej unii a inych vyhodach pre Anglicko.
Anglicko povodne nechcelo uznat poziadavky EU a chcelo vyjednavat hned aj colnu uniu a EU (Nemecko) ich poslalo do prdele. Mayova uz ustupila a defacto uznavaju poziadavky EU, ale uz dnes je jasne, ze do 03/2019 ziadnu colnu uniu schvalit nestihnu.
Inymi slovami Anglani po 03/2019 stratia svoje vyhody z clenstva v EU a bude im este par rokovtrvat kym ich aspon ako tak obnovia.
Je naivne si mysliet, ze keby aj CR vystupila z EU a zazrakom hned vstupila do EFTA, ze okamzite ziska colnu uniu s EU. Byt clenom EFTA neznamena mat automaticky colnu uniu, to si bude musiet zase CR tazko vyjednat.
Teraz opacne....SR nemoze vyjednavat colnu uniu len tak s hocikym a opat je naivne si mysliet, ze SR bude moct mat colnu uniu s CR bez toho, aby s tym suhlasili ostatne staty EU, takto to nefunguje.
Ked spominas to Norsko mne pride prave Norsky pristup ako schizofrenia. Nori su v EU a pritom nie su. Prava a povinnosti rovnake, ale oficialne sa ludia tesia, ze nie su clenmi EU a nemusia ju "posluchat". Take politicke mi to trosku pripada., pretoze v praxi je na tom Norsko rovnako ako CR.