
Tesla během hurikánu Irma
Tohle nechápu:
9:32 - Automobilka Tesla na dálku dočasně upgraduje software aut lidem, kteří stojí v cestě hurikánu Irma. Tato auta pak na jedno dobití ujedou trasu o 40 mílí, tedy asi o 64 kilometrů, delší.
Takže Tesla cpe do aut kurvítko, aby ujelo normálně méně, aby lidi museli častěji nabíjet? Nebo je to hack, aby se více vycucaly baterky, které je pak nutno dobíjet déle?
Podrobnosti jsem nehledal..
Je to úplně běžný a normální i u aut se spalovacím motorem. Jeden motor, tři-čtyři výkonové verze, odladěné pouze softwarem. Proto máš dnes na trhu desítky firem, které se zabývají čipováním. Např. jsem koupil auto 103kW a jen přehráním softwareu z něj uděláš za desítku 125kW.
Třeba u zemědělské techniky (traktory, kombajny) je to úplně to samé. Taky máme polovinu traktorů načipovaných.
Nějakou kraksnu s 1200 ccm motorem (rapidy, už i oktávky aj.) bych si ale nečipoval... neplánuju tu být ještě nějak moc dlouho, ale po těch benzínem smrdících (mě vonících) a umaštěných motorech se mi bude sakra stýskat. Hlavně akusticky :)
dnes už pomaly bežná prax vo všetkom,umelé škrtenie a zarobí sa na nejakom príplatku za odblokovanie funkcie,problém pre zákazníka je obvykle v tom,že na všetko doplatí len jeho peňaženka a u aut obvykle to,že aj najslabšia umelo škrtená verzia zožerie reálne skoro tolko litrov pohonných hmôt,kolko najsilnejšia verzia z ktorej to bolo škrtené......