Tesla během hurikánu Irma
Tohle nechápu:
9:32 - Automobilka Tesla na dálku dočasně upgraduje software aut lidem, kteří stojí v cestě hurikánu Irma. Tato auta pak na jedno dobití ujedou trasu o 40 mílí, tedy asi o 64 kilometrů, delší.
Takže Tesla cpe do aut kurvítko, aby ujelo normálně méně, aby lidi museli častěji nabíjet? Nebo je to hack, aby se více vycucaly baterky, které je pak nutno dobíjet déle?
Podrobnosti jsem nehledal..
Taky jsem nehledal detaily.
Může to být snaha dát lidem možnost za každou cenu odjet, i když třeba zrovna dorazili po delší cestě a nemají už čas vůz dobít... tak za cenu dočasně zvýšené zátěže na baterie můžou frčet dál.
Nebo jim poslali novou verzi, která lépe optimalizuje využití baterie a zvyšuje dojezd - akorát zatím nestihla projít všemi schváleními pro oficiální provoz.
Co vím tak Tesla dálkově upgraduje svoje vozy poměrně intenzivně, vylepšuje jízdní režimy, optimalizuje využívání zdrojů. Přece jenom je to mladé odvětví a dohnat stoletý náskok spalovacích motorů není jen tak.
Ale klidně v tom můžeš vidět kurvítka, Orwella a záhubu lidstva, jsou-li ti tato témata blízká. ;)
Snad jen na závěr pro ty, co by tvrdili, že "na nejbližší benzince naberu plnou a jedu" - tak na Floridě aktuálně více než třetina čerpacích stanic nemá benzin. V této situaci bych já osobně bral všemi deseti zkrácení životnosti auta klidně o rok, hlavně abych mohl zase frčet od nebezpečí pryč.
Proste ti co si koupili auto s 60kWh baterkou maji ve skutecnosti 75kWh baterii limitovanou softwarem na 60kWh pro snadnejsi upgrade pozdeji, kdy jim to jen za par stovek dolaru odblokuji. Tak ti to ted maji docasne zadarmo.
Plati pro modely S/X 60/60D
Pro iluminatology a jine konspiratory - je to kurvitko ktere si sami zakaznici (ne)koupily a za priplatek se ho zbavi.
Takže hovno ilumináti, jen vychcanost
Marketing. Škodovka taky prodávala jeden stejnej typ motoru v různých výkonových verzích, přiškrcených řídící jednotkou.
Jak vychcanost? Zjevne je to prospesne pro obe strany. Tobe to upgradnou na dalku za par minut a oni usetri za servis a vymenu. Navic jim pak neprebyvaji "jete" 60kWh baterie a jedou jen jednu serii baterii.
Spíš běžná praxe.
I procesory různých rychlostí padají z jedné a té samé linky, lepší se označí tak horší jinak.
Nebo ještě lépe je to vidět na GPU. Tam deaktivujou normálně funkční části jádra, aby mohli prodat levněji. "Odemykatelný" model je tu co chvila.
Stejně tak motory aut - fyzicky často stejné, pouze ŘJ uměle omezuje výkon.
A tak dále.
Vždycky je jednodušší nechat si homologovat jeden výrobek a jen nastavováním z něj udělat výrobků několik.
Dálkový upgrade... Dálkové havárky. No nekup to!
Je to úplně běžný a normální i u aut se spalovacím motorem. Jeden motor, tři-čtyři výkonové verze, odladěné pouze softwarem. Proto máš dnes na trhu desítky firem, které se zabývají čipováním. Např. jsem koupil auto 103kW a jen přehráním softwareu z něj uděláš za desítku 125kW.
Třeba u zemědělské techniky (traktory, kombajny) je to úplně to samé. Taky máme polovinu traktorů načipovaných.
Nějakou kraksnu s 1200 ccm motorem (rapidy, už i oktávky aj.) bych si ale nečipoval... neplánuju tu být ještě nějak moc dlouho, ale po těch benzínem smrdících (mě vonících) a umaštěných motorech se mi bude sakra stýskat. Hlavně akusticky :)
dnes už pomaly bežná prax vo všetkom,umelé škrtenie a zarobí sa na nejakom príplatku za odblokovanie funkcie,problém pre zákazníka je obvykle v tom,že na všetko doplatí len jeho peňaženka a u aut obvykle to,že aj najslabšia umelo škrtená verzia zožerie reálne skoro tolko litrov pohonných hmôt,kolko najsilnejšia verzia z ktorej to bolo škrtené......