Vozíte v autě nějakou speciální výbavu navíc?
Vozíte v autě něco navíc pro nouzový případy, krom předepsané povinné výbavy?
Já ano:
- hasičák
- nějaký nářadí (klíče, šroubováky, kleště, sadu klíčů Torx)
- "pavouky" na střešní nosič
- pracovní rukavice
- vojenskou lopatku (na posyp v zimě)
- malá sekyra (nějak mi v autě kdysi zbyla a od tý doby ji vozím)
- svítilnu na 10W žárovku na dlouhým kabelu do zdířky pro zapalovač
- pumpu na kola, tlakoměr na kola
- měl jsem hadru na utření špinavých ruk
- odmrazovací sprej na okna
- škrabky na okna
- smetáček na sníh
- litr motorovýho oleje
- starej, ale funkční stěrač, kdyby se stávající nenávratně poškodil
- hromadu nákupních tašek
- nyní už dvě prošlý lékárničky (+ novou pro policajty)
- deku (přikrývku)
Když to tak po sobě čtu, tak toho vozím navíc vcelku dost. Většinu mám nacpanou pod dvojitým dnem kufru, bez toho bych to asi měl problém umístit.
Jako řidič staršího vozu - destilovaná voda, olej, hydraulicky olej, chladici kapalina .
Koukám, že za chvíli bude součástí povinné výbavy i přívěsný vozík.
Samozřejmě s dalšími povinnými doplňky. Například bedna na povinné a bedna na nepovinné doplňky... V kufrech vozidel se to zakáže vozit, protože to harampádí by při nehodě mohlo pozabíjet pasažéry vozu. Takový nový "protikuřácký" zákon pro šikanu řidičů.
Spacák, náhradní zapalovač a šišku uheráku.
Když zblajzneš šišku uheráku, tak neumrzneš. Takže můžeš ušetřit za spacák a zapalovač. Ušetřil bys i za ten uherák, kdybys věčně jezdil na skoropráznou nádrž! Na druhou stranu věčný strach z toho, že ti dojde benzín, tě udržuje při životě.
- držadlo na malířské válečky, kterým sundávám puklice z kol, pokud je potřeba dofoukat kola, v kufru.
- "bojový" nůž (v přihrádce vedle šaltrpáky) na případné přeřezání pásů
- dvě skládací bedýnky na nákupy v kufru
- redukce ze zásuvky na zapalovač cigaret na USB + USB kabel (pro navigaci v telefonu), v přihrádce spolujezdce
Jo, lámací nůž mám taky, ale v hloubi přihrádky před spolujezdcem.
Tak ten si dej do dosahu,třeba na přeřezání pásů,teda kdyby ...
V podstatě podobně s tím, že tam nemám hasičák (ač se ho snažím koupit už několik let) a v autě to nechávám jen sezónně (v létě nevozím to rozmrazovadlo..). Olej nevozím.
Navíc tedy kladivo na okna s integrovaným řezákem na pásy. A od jisté doby stříbrnou lepící pásku a stahovací pásky (na provizorní opravu trubky turbo - cooling stačilo pro dojetí).
Ten olej tam mám na průběžný dolívání, jednou za čas auto fňákne hlášku na displeji, že oleja je málo, že dolít. Takže půllitr doliju a zbytek nechám v kufru. Kdybych tu pixlu odlifroval do sklepa, tak bych to pak nedolil nikdy.
Pokud jde o hasičák - možná je to paranoia, ale koupil jsem si dvojkilovku aj do bytu.
No, tak to je obdivuhodně málo. Na mě když mrká kontrolka oleje, tak do toho můžu v klidu nalít litry dva.
Kontrolka ne, ta svítí až když klesne tlak oleje, ale na displeji to vypíše hlášku. Má to měření hladiny oleje.
nějak nechápu...
Já jsem do žádného svého auta nikdy olej nedoléval, vždy vydržel do výměny.
Můj model motoru žere ve vyšších otáčkách trochu víc, četl jsem stížnosti jiných majitelů, kteří s tím jezdili hodně po dálnici. A letos jsem to taky trošku víc honil, takže to sežralo trochu víc, než obvykle. Zatím jsem se vešel do litru oleje na 15 tisíc km.
Když jsem měl Oktávku, tak jsem dolíval taky, ale hodně záleželo na typu oleje. Když jsem z řídkýho (asi 5W30, nepamatuju), přešel na 10W40, tak spotřeba oleje výrazně klesla. A do současnýho auta dávám předepsanej od výrobce, tady 5W30.
Já mám taky 5W30 a běžně jezdívám rychle a po dálnici, jen si dávám pozor, abych nevytáčel motor zastudena.
No to je sice fajn, ale kvůli trošce oleja jednou za půl roku nebudu měnit auto, co má teprve 70 tyček na tacháču.
Můžu se indiskrétně zeptat, co to je za auto? Půl litru jednou za půl roku jsem doléval naposledy, když jsem měl Škodu 120 (policajt se poté, co nemohl na autě nic najít, sehnul pod zadní nárazník a pronesl - teče vám olej, to bude za třista a já zaplatil a odjel), to snad ani ta Vectra 1,6, pověstný žrout oleje, nechtěla tolik... Pravda, olej měním pravidelně po 15000, nebo po roce, ale v současné době francouz údajně toho nejhoršího producenta, šestnáctiventil, koupeno na 120000, teď po osmi letech už k 240000 a olej jsem nedoléval nikdy. Nikdy to nebylo potřeba, na měrce se ta hladina během roku prakticky nezmění...
Já vím, že motor by si měl v provozu ten olej brát, že by měl mírně mizet, ale tohle??
edit: Jako jo, je to drobnost, kvůli který bych taky auto neměnil, tak tam jednou za půl roku šplíchnu, ale přijde mi to zvláštní.
BTW: po dálnici nejezdím, studený motor rozhodně nevytáčím (na synátora jsem kvůli tomu, když s tím autem jede, zlej) a pavouky vyháním na 608ce, ale neříkejte to na mě, ono se to tam nesmí.
Citroen C3P, 1,4 benzín. Najedu přes 20 tisíc ročně.
Aha, tak možná ten nájezd, já to mám ročně do 15 tis.
tak to já mám už o sto víc.
Mě už úplně netěsní gufero na klikovce. Takže tam mám ubývání oleje. Auto má přecijen už 15 let.
Šprcky. To ale i bez auta.
Taky zbytečně?
Ano.
To je fakt smutné. Ale zase lepší, než kdybych sebou zbytečně tahal rezervní kolo.
Kolo vždy s sebou (miluju své kolo). Obutí je namístě, neb i v pohnutém věku řádu myriád let lze produkovat malá koléska .
Jsi přehnaně optimistický.
Pragmatický
Prasak se ptal na výbavu navíc...
číslo na odtahovku mojeho servisu
Nebo mechanika v kufru?
Mechaničku,i baby už dělají v servisech.
jj, víceúčelové využití.
Od jisté doby považuju za téměř povinnou výbavu přední i zadní kameru.
Jen to stojí šílené peníze (na mne) a potřeboval jsem to klasicky jen dokud jsem ji neměl :D (mám jen přední a šetřím si na dual spínané automaticky).
A pepřový sprej - nejlepší a nejbezpečnější sebeobrana. Nikoho nezabiješ ani nezmrzačíš kvůli autu a efekt je super. Ani z plynovky jsem nedostal takovou nálož jako z obyčejného slzáku. Zatím jsem to naštěstí nepotřeboval, nejsem konfliktní řidič.
Chtěl jsem to ale vyzkoušet na těch rumunech co prodávaj na benzinkách kočičí zlato a někdy bývají už dost nebezpeční, ale bohužel nějak vymizeli (není návod a pokud by se chtěl někdo opičit, tak nejdřív se rozhlídnout, jakej obsah má jejich audina a kolik v ní sedí cigošů aby pak člověk vůbec ujel).
Jinak toho vozím v autě víc, než mám v garáži. Ale vždycky potřebuju zrovna jen to, co tam nemám. Ve svým prvním autě (Lada 1200) jsem měl jen v kufru pytel písku a lopatu a taky se to dalo.
hasičák
kompresor
tlakoměr
rukavice
baterku
toaleťák.
v zimě i škrabku (s rukavící)
Hajzlpapír jsem taky vozil. V poslední době, především v létě, kdy hodně jezdíme s děckama, tak krabička papírových kapesníků.
zapomněl jsem na starou hadrovou plínku na případné utření špinavých rukou.
Uf, musím se zamyslet, co tam s sebou krom povinné výbavy vozím...
- startovací kabely
- kompresor na pneu vč. tlakoměru
- OBDII bluetooth dongle
- náhradní autonabíječku na mobil
- PETku s vodou (spíš na oplach ruk, naposledy jsem to měnil před rokem)
- smetáček se škrabkou na sklo na zimu
- papírové parkovací hodiny
- totálně vyschlé vlhčené ubrousky na sklo pro odstranění zaschlých ptačích hoven přistanuvších kamkoliv během jízdy
- igelitové pytlíky, kdyby kluk zase blil
- deku na zadním sedadle, kdyby kluk zase blil
- dva metry samolepicího molitanového těsnění, nevím proč
- ráčnové popruhy pro připevnění věcí na střechu
- pracovní rukavice
Asi by se dalo to zredukovat, na druhou stranu z těch opravdu nepotřebných věcí tam není nic těžkého, tak to neřeším. Mnohem víc váží autosedačka, kterou vozím vzhůru dolů, i když ji v 95 procentech času vozím prázdnou ale jsem línej to furt vycvakávat a přenášet do baráku a zpět.
Na druhou stranu v tomhle vlákně čtu zajímavé věci, které by stály za přidání - nějaké nářadí, řezáček do přihrádky k řidiči, hasičák, svítilnu na dlouhým kabelu, hadru, toaletní hajzlpapír. Asi to průběžně doplním, snad to někam do Yarise poskládám.
Olej jsem nikdy nedolíval, ale měním zhruba dvakrát ročně vždy po nějakých 8,000 km, mám pocit, že co tam naliju, to zase vypustím (5W40). Ale asi bych nějakou sežranou deci nezpozoroval. Bez ohledu na to, že se mi z oleje sypou kusy kovu, procházím zatím STK bez úhony (před měsícem dokonce ještě lepší výsledky emisí, než dva roky zpátky), spotřeba 6.5 l benzinu (jezdím kopcovitým terénem, město, okresky, dálnice...) a snažím se těch 64kW využívat, co to jde.
Tu svítilnu na káblu jsem si kdysi uzmul na vojně v BVP, měl jsem jednu navíc. Jen jsem tam dal novej kabel. Má na konci i háček, aby se dala pověsit na haubnu.
Nářadí v autě - spíš ho používám na nastavení bicyklu děckám, abych nemusel tahat vercajk z bytu na parkoviště. Nejdůležitější je asi ta torx sada, v autě je většina šroubů právě na torx, především světla (výměna žárovky - sundat zadní lampu, u přední je H7 taky zajištěna torxem).
Pokud jde o děcka - měj v autě nějaký starý igelitky. Děcko nemusí jen blít, ale občas někde venku šlápne do hovna...
V kufri mavam casto komplet naradie:
- cize 30m bubon elektricky
- sady skrutiek, hmozdiniek, ichytov do stien a pod
- 305m ethernetu, utahovacka
- asi 100 dielna sada vrtakov a bitov
- dalsia sada bitov
- nastavec na pravouhle vrtanie a skrutkovanie do utahovacky
- hasiaci pristroj
- rukavice pracovne tenke aj hrube
- vrtacka
- rozne kable
- vacsinou nejaky RB, switch, antenky
- zasuvka
- 20m pretahovatko
- sekera (neviem naco, ale pre istotu;o))
- deka, ktoru prestieram, ked vozim v kufri nieco spinave (naposledy dlazobne kocky)
- podlozka z umelej hmoty (ked treba klacat na zemi)
- lopatka
- 3 skrabky
- BG noz asi 20cm (zist sa moze na hocico) vlozeny vo vodicovych dverach
- velky kufor na naradie (rozne kluce, klieste...atd)
Ked berieme kocik vylozim len to najvacsie vopcha kocik a ideme. ked cestujeme vykladam z kufra skoro vsetko.
Btw uz 2x sa mi stalo, ze ked chceli policajti vidiet povinnu vybavu a ja som zacal vykladat kufor na zem, aby som sa dostal k rezerve na dne kufra tak ma zastavili, ze nemusim a pustili dalej;o).
A z casu na cas kufor cely vyhadzem a blbosti, ktore nemaju zmysel a casom sa tam nejako dostali odtial vyhodim.
Já zapomněl na to hlavní, manželku :)
Sám jedu maximálně do vedlejší dědiny nebo na latifundie, občas do okresního města. Dál jak 20km jsem sám snad nikdy nejel, bylo by mi v autě smutno.
Nejdůležitější je bouchačka.