Určitě nebudou elektromobily masovka, přesně jak píšeš - nabíjecí stojan pro každé auto na sídlišti je utopie.
Musel by se úplně změnit přístup. Baterie by byly standardizované - dojedeš na "benzinku", automatizovaný stroj vyjme prázdnou baterii a vloží plnou. A to se nestane.
Ale už dneska se jezdí na všechno možné - benzin, nafta, LPG, CNG... tak by v budoucnu mohlo být elektro, hybrid, vodík. Každému dle toho, co preferuje a co může provozovat.
S tím výfukem v Prunéřově - ano, ovšem je výrazně účinnější vyrobit energii v jednom velkém centralizovaném zdroji než v deseti tisících malých, decentralizovaných, nehledě na to, že když už to musí smrdět, tak ať to smrdí tam, kde nejsou lidi. Otázka zůstává, jestli se ta výhoda energie vyrobené efektivněji v Prunéřově nevynuluje ztrátami na el. vedení, než dorazí do Hodonína... neznám čísla.
Přijde mi, že automobilky teď do elektromobilů vrážejí dost prostředků, což vzhledem k jejich konzervativnosti beru tak, že si dobře spočítaly, zda se to oplatí.
edit: ti z nás, co bydlí v baráků s třífázovou zásuvkou, nabijou Teslu z nuly do plných za 8,5 hodiny, resp. 25km za 30 minut. Přes noc ideální, navíc z vyšťavenou baterkou z práce člověk nepřijede, při typickém dojíždění tam pořád bude nadpoloviční zůstatek a v pohodě to dobiješ z klasické 230V.