
Drahé díly v autoservisech
Potřebuju vyměnit spojkovou sadu v autě.
Co mi hlava nebere, je cena, za kterou se sada (Valeo) prodává běžně na Internetu (3800 Kč) a cena, kterou mi nabízejí za STEJNOU sadu servisy - začínají od 5000 Kč, některé chtějí i třeba 8000 Kč.
Já bych pochopil, že se na tom zadrbou třeba na celý den a řeknou si klidně 400 Kč za hodinu práce a práce bude celkem tedy za 400 x 8 = 3200 Kč. To bych viděl fér - ta práce je jejich přidaná hodnota a důvod, proč jsem se na ně obrátil. Není to výměna žárovky, kterou člověk na parkovišti zvládne sám za pět minut.
Chápu, že tam bude nějaká drobotina ještě - možná nové šrouby místo zrezlých, mazivo atp... ale to bude pár korun.
Chtělo by se říct - díl si seženu sám a jen jim ho donesu, ať jej namontují. Ovšem v takovém případě najednou chtějí 500 Kč příplatek nebo jim o 50 Kč naskočí hodinová cena... Prostě pokutička za to, že si zákazníček dovolil obstarat díl levněji.
Chtít tisíce korun za dvě minuty hledání a objednávání něčeho, co jim pak služba přiveze až pod nos, je dost nefér.
Jasně, servisy mají marže na dílech.
Taky se na mě mechoš díval silně nelibě, když jsem si přinesl vlastní ložisko do kola na Oktávku. Mrčel něco o nulové záruce na díl z jeho strany, že to vypadá nějaký volný, ale nakonec japonec, když to prej dotáhnul, tak kupodivu všechno cajk, dělal překvapenýho.
Jestli jsem platil něco navíc za prácu, už nepamatuju.
JAko všechno, je to o lidech. Když jsem měl tu první Astru, tak jsem díly kupoval u na Pankráci u Zralýho (+/- za půlku ceny) a ve značkovým servisu mi to bez problémů montovali, samozřejmě s upozorněním, že záruku berou jenom za práci.