Matematická Hádanka, odpovís správne ? klikni a zkus
# Toz, Pánové, Dámy, deti, lidi, nelidi, jaká by byla vase odpoved na 3 otázky ?
TiP ~ Nehledejte nic tezkého tam, kde to není
--------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
Pro nekoho zcela urcite znamé, ci hloupé, jste volní svého názoru, alespon krapet zmena od toho, rozlisovat ci ne nebezpecí imigrace, umeli by jste je vubec spocítat ?
b a c
Na těhle otázkách se napálej jenom ti, kdo neví, že násobení má přednost
Mohl jsi dat radeji odpoved císelnó konópku, nebo odpoved jako Wikan :)
Totez co Wikan.
Ale jinak mi prijde zakernejsi spis tohle:
# To me zajímá, není to doufám odpoved typu = ovocny djus ?
Dobre, jdu do toho, ríkám : 14?
No, teoreticky jsou mozne dve odpovedi, zalezi na uhlu pohledu.
Bud jestli pocitas jen podle typu ovoce (pak je odpoved 16), nebo i podle toho, kolik tam toho ovoce je (pak je to tech 14)
# Uf, alespon nejsem za uplného zpátecníka , dekuji Merlouska
2+10+4 = 16
Počet ovoce na obrázku je úplně fuk.
edit: beru zpět, ty poslední banány jsou ale pěkně hnusné!
edit2: ale dalo by se říct, že ten 4. banán může být v zákrytu, protože jsou zrcadlově otočené podle osy Z (hloubka), takže je to dost nejednoznačné. Takže by to taky mohlo být i 14 (1+10+3) i 15 (1+10+4)...
A co ten kokos? :D
O kokosu jsem přemýšlel, a došel k závěru, že je rozdělen v poměru 2:1 (2/3 vs 1/3), takže ve světle problému s banány se jedná o celkem nezajímavý problém. Což mě vede k přesvědčení, že takto nepřesný příklad rozhodně nebyl míněn jako záměr, a tedy logicky jsem dospěl k závěru, že se na půlky kokosu a 3 nebo 4 kusy banánů v trsu nehraje.
# Rozumim jak to myslis, ale v tom pripade, kdyz se bavime o logice, nevim, zdali se da obrazek s poctem 2 a 1 kokosu brat jako totozny obrazek (ta sama hodnota pro odlisné obrazky), proto jsem se osobne zameril na pocet.
• Kuprikladu, kdyby na misto obrazku KOKOSU, bylo znazorneno parkoviste, tak hodnota parkoviste s 1x autem nebo 2x auta, by bylo jak 2 rozdilné promene, kde by LOGICKY k promené 1 auto (1x) nebyla pridelena zadna hodnota, proto dle mne je logicka volba "pocet".)
ano. Nicméně vycházím z premisy, že matematika je exaktní věda a měření/odhadování velikosti půlek kokosu je nemyslitelné (to je spíše už fyzika), takže buď to to vždy "jeden kokos", ať je zobrazen jako půlka kokosu, nebo nepřesně rozpůlený celý kokos (totéž platí pro ty banány), nebo se jedná o zcela jiné proměnné/neznámé, které nejsou nijak v přímém vztahu k ostatním neznámým uvedeným výše.
16.
3x = 30 -> x = 10
10 + 2y = 18 -> y = 4
4 - z = 2 -> z = 2
x + y + z = 16
Niko, Niko, to je aspon jezdec
Aby jsi pak nepouzival;
Nene. 14.
3x = 30 -> x = 10
10 + 2y = 18 -> y = 4
4 - z = 2 -> z = 2
x + 0,75y + 0,5z = 14
Nj, já to bral čistě jen podle typu.
A v tom má být nějaký háček? Však je to jen o prioritě operátorů. To berou děti na 1. stupni ZŠ né?
No berou, ale divil by ses, kolik dospelejch lidi to dokaze spocitat spatne...
• Merlouska, vytahni jeste nakou hadanku z tvého klobouku kouzelnika pokustona
Kdysi se tu řešily takové domečky a jejich obyvatele. Bylo zadáno několik faktů a zbytek se měl odvodit. Ovšem, kdo to dneska najde..
Takový to že jeden kouří, druhej chová rybky, třetí je francouz, další pije čaj... tak to je nějaká Einsteinova hádanka.
Jo, tahle:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Einsteinova_h%C3%A1danka
Jo to je přesně ono
Nedivil. Máme jich plnou fabriku.
Blablablabla... text... blablabla... více textu... protože spoiler
b)
a)
c)
Matematika převážně vážně.......
Tři muži přišli do motelu :
Recepční uvedl, že pokoj stojí 30 Kč, a tak každý z mužů zaplatil 10Kč.
Všichni odešli na pokoj.
Po chvíli recepční zjistil, že cena je nižší a činí 25 Kč.
Vzal tedy 5 Kč a poslal poslíčka, aby je vrátil. Ten však nevěděl, jak
rozdělit 5 Kč na tři stejné díly, proto každému z mužů vrátil jen 1Kč
a 2Kč si ponechal...
To znamená, že každý z mužů nakonec zaplatil 9 Kč...Je to tak??
To je dohromady 27 Kč... Je to tak??
Poslíček má v kapse 2 Kč...Je to tak??
To je dohromady 29 Kč... Je to tak??
Tak kde je sakra ta 1 koruna?!?!
Imho je blbost to potom přepočítávat na 30Kč, nová cena je přece 25Kč. Muži zaplatili 27Kč, poslíček si 2Kč nechal a majitel dostal správnou částku.
Ty 2 koruny se nemají přičíst, ale odečíst.
To mi připomnělo :D
To mi připomnělo:
Nový učitel ve škole: "Dobrý den děti, jsem váš nový učitel matematiky, a hned na úvod vám dám takovou malou, logickou slovní úlohu. Tahle třída má 8 metrů na délku a 5 metrů na šířku. Venkovní teplota je 22°C. Kolik je mi let?
Pepíček: "Já už to spočítal! Je vám 48!"
Učitel udiveně: "Tedy Pepíčku, já žasnu. Je to samozřejmě správně, ale řekni mi, jak jsi k tomu došel?"
Pepíček: "Úplně jednoduše. Já mám bratrance, tomu je 24, a táta o něm říká, že je to poloviční debil..."
To se spolužáci ptali učitelů pořád. Na základce nám na to neuměli odpovědět, na střední nám na rovinu řekli, že absolutní většinu toho co v M bereme nebudeme nikdy potřebovat, že je to na cvičení myšlení.
Jestli ono by se mysleni necvicilo lip spis na prikladech z realneho zivota. Treba na pujckach a tak
To se dá ale říct o naprosté většině předmětů. Jenže bohužel nikdo dopředu neví, co bude a nebude potřebovat. Navíc už Cimrman věděl, že si žáci zapamatují maximálně desetinu učiva. Takže pokud učitel chce, aby si toho zapamatovali dost, tak toho do nich musí nacpat 10x tolik.
1. Výuka matematiky v 50. letech:
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny. Jaký je jeho zisk?
2. Výuka matematiky v 80. letech:
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 80 dolarů. Jaký je jeho zisk?
3. Výuka matematiky v 90. letech:
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů. Docílil zisku? (Ano / Ne)
4. Výuka matematiky po roce 2000:
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů a jeho zisk je 20 dolarů. Vaše zadání: Podtrhněte číslo 20.
5. Výuka matematiky dnes:
Dřevorubec porazí krásný les, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho ochrana životního prostředí zvířat ani ochrana našich lesů. Činí tak proto, aby dosáhl zisku 20 dolarů. Co si myslíte o tomto způsobu obživy?
+1
Učitelka: "Tak já už opravdu nevím, jak vám mám vysvětlit, že neexistuje žádná větší a menší polovina. Poloviny jsou vždycky naprosto stejné !!! Říkám vám to dnes a denně, a stále větší polovina z vás to nechápe...
Za zlatýho bludišťáka
1=5
2=25
3=325
4=4325
5=?
To je těžký.
http://citaty.org/vtip-o-pivu-a-tatinkovi/
Žena píše učitelce: „Nedávejte dětem úkoly z matematiky kde pivo stojí 1,80 Kč. Manžel pak celou noc nemohl usnout.