Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Matematická Hádanka, odpovís správne ? klikni a zkus

# Toz, Pánové, Dámy, deti, lidi, nelidi, jaká by byla vase odpoved na 3 otázky ?
TiP ~ Nehledejte nic tezkého tam, kde to není :-)

[392864381.jpg]

--------------------------------------------------------------------

[637763392.jpg]

--------------------------------------------------------------------

[640435283.jpg]

Pro nekoho zcela urcite znamé, ci hloupé, jste volní svého názoru, alespon krapet zmena od toho, rozlisovat ci ne nebezpecí imigrace, umeli by jste je vubec spocítat ? :-p

Předmět Autor Datum
b a c
Wikan 05.03.2016 19:45
Wikan
Na těhle otázkách se napálej jenom ti, kdo neví, že násobení má přednost :-P
icepower32 05.03.2016 19:54
icepower32
Mohl jsi dat radeji odpoved císelnó konópku, nebo odpoved jako Wikan :)
XoXoChanel 05.03.2016 19:57
XoXoChanel
Totez co Wikan. Ale jinak mi prijde zakernejsi spis tohle: [fruitmath_850px_1-600x600.jpg]
merlouska 05.03.2016 20:05
merlouska
# To me zajímá, není to doufám odpoved typu = ovocny djus ? :-D Dobre, jdu do toho, ríkám : 14?
XoXoChanel 05.03.2016 20:06
XoXoChanel
No, teoreticky jsou mozne dve odpovedi, zalezi na uhlu pohledu. Bud jestli pocitas jen podle typu o…
merlouska 05.03.2016 20:10
merlouska
# Uf, alespon nejsem za uplného zpátecníka :-D, dekuji Merlouska :-)
XoXoChanel 05.03.2016 20:11
XoXoChanel
2+10+4 = 16 :-) Počet ovoce na obrázku je úplně fuk. edit: beru zpět, ty poslední banány jsou ale…
touchwood 05.03.2016 22:10
touchwood
A co ten kokos? :D
Vondrs 06.03.2016 14:49
Vondrs
O kokosu jsem přemýšlel, a došel k závěru, že je rozdělen v poměru 2:1 (2/3 vs 1/3), takže ve světle…
touchwood 07.03.2016 10:29
touchwood
# Rozumim jak to myslis, ale v tom pripade, kdyz se bavime o logice, nevim, zdali se da obrazek s po…
XoXoChanel 07.03.2016 13:14
XoXoChanel
ano. Nicméně vycházím z premisy, že matematika je exaktní věda a měření/odhadování velikosti půlek k…
touchwood 07.03.2016 13:50
touchwood
16. 3x = 30 -> x = 10 10 + 2y = 18 -> y = 4 4 - z = 2 -> z = 2 x + y + z = 16
Niko Bellic 05.03.2016 20:09
Niko Bellic
Niko, Niko, to je aspon jezdec :-D Aby jsi pak nepouzival; [1.jpg]
XoXoChanel 05.03.2016 20:14
XoXoChanel
Nene. 14. 3x = 30 -> x = 10 10 + 2y = 18 -> y = 4 4 - z = 2 -> z = 2 x + 0,75y + 0,5z = 14
MaSo 07.03.2016 09:04
MaSo
Nj, já to bral čistě jen podle typu.
Niko Bellic 07.03.2016 19:04
Niko Bellic
A v tom má být nějaký háček? Však je to jen o prioritě operátorů. To berou děti na 1. stupni ZŠ né?
Niko Bellic 05.03.2016 20:06
Niko Bellic
No berou, ale divil by ses, kolik dospelejch lidi to dokaze spocitat spatne...
merlouska 05.03.2016 20:07
merlouska
• Merlouska, vytahni jeste nakou hadanku z tvého klobouku kouzelnika pokustona :-)
XoXoChanel 05.03.2016 20:48
XoXoChanel
Kdysi se tu řešily takové domečky a jejich obyvatele. Bylo zadáno několik faktů a zbytek se měl odvo…
Niko Bellic 07.03.2016 19:05
Niko Bellic
Takový to že jeden kouří, druhej chová rybky, třetí je francouz, další pije čaj... tak to je nějaká…
Prasak 07.03.2016 20:12
Prasak
Jo to je přesně ono :-)
Niko Bellic 07.03.2016 20:29
Niko Bellic
Nedivil. Máme jich plnou fabriku.
Prasak 05.03.2016 20:48
Prasak
Blablablabla... text... blablabla... více textu... protože spoiler :-D b) a) c)
Vondrs 05.03.2016 23:46
Vondrs
Matematika převážně vážně....... Tři muži přišli do motelu : Recepční uvedl, že pokoj stojí 30 Kč,…
RITCHI 06.03.2016 01:39
RITCHI
Imho je blbost to potom přepočítávat na 30Kč, nová cena je přece 25Kč. Muži zaplatili 27Kč, poslíček…
Niko Bellic 06.03.2016 09:59
Niko Bellic
Ty 2 koruny se nemají přičíst, ale odečíst.
Wikan 06.03.2016 10:54
Wikan
To mi připomnělo :D [526-1521562-611738862227036-73441204-png]
Mojmír 06.03.2016 11:07
Mojmír
To mi připomnělo: Nový učitel ve škole: "Dobrý den děti, jsem váš nový učitel matematiky, a hned na…
RITCHI 06.03.2016 12:27
RITCHI
[image_ext-6.jpg]
icepower32 06.03.2016 18:12
icepower32
[Still-Waiting-The-Day-I-Will-Use-Math-in-Real-Life_o_93599.jpg]
icepower32 06.03.2016 18:15
icepower32
To se spolužáci ptali učitelů pořád. Na základce nám na to neuměli odpovědět, na střední nám na rovi…
Mojmír 06.03.2016 19:19
Mojmír
Jestli ono by se mysleni necvicilo lip spis na prikladech z realneho zivota. Treba na pujckach a tak…
merlouska 06.03.2016 22:45
merlouska
To se dá ale říct o naprosté většině předmětů. Jenže bohužel nikdo dopředu neví, co bude a nebude po…
Wikan 06.03.2016 23:08
Wikan
1. Výuka matematiky v 50. letech: Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci…
jirka44 07.03.2016 17:35
jirka44
+1
icepower32 07.03.2016 20:07
icepower32
Učitelka: "Tak já už opravdu nevím, jak vám mám vysvětlit, že neexistuje žádná větší a menší polovin…
RITCHI 07.03.2016 22:31
RITCHI
Za zlatýho bludišťáka 1=5 2=25 3=325 4=4325 5=?
Vondrs 08.03.2016 00:55
Vondrs
To je těžký.
karel 08.03.2016 01:00
karel
http://citaty.org/vtip-o-pivu-a-tatinkovi/ Žena píše učitelce: „Nedávejte dětem úkoly z matematiky k… poslední
Yarda 08.03.2016 10:47
Yarda

2+10+4 = 16 :-)

Počet ovoce na obrázku je úplně fuk.

edit: beru zpět, ty poslední banány jsou ale pěkně hnusné! :-D
edit2: ale dalo by se říct, že ten 4. banán může být v zákrytu, protože jsou zrcadlově otočené podle osy Z (hloubka), takže je to dost nejednoznačné. Takže by to taky mohlo být i 14 (1+10+3) i 15 (1+10+4)...

O kokosu jsem přemýšlel, a došel k závěru, že je rozdělen v poměru 2:1 (2/3 vs 1/3), takže ve světle problému s banány se jedná o celkem nezajímavý problém. ;-) Což mě vede k přesvědčení, že takto nepřesný příklad rozhodně nebyl míněn jako záměr, a tedy logicky jsem dospěl k závěru, že se na půlky kokosu a 3 nebo 4 kusy banánů v trsu nehraje.

# Rozumim jak to myslis, ale v tom pripade, kdyz se bavime o logice, nevim, zdali se da obrazek s poctem 2 a 1 kokosu brat jako totozny obrazek (ta sama hodnota pro odlisné obrazky), proto jsem se osobne zameril na pocet.
• Kuprikladu, kdyby na misto obrazku KOKOSU, bylo znazorneno parkoviste, tak hodnota parkoviste s 1x autem nebo 2x auta, by bylo jak 2 rozdilné promene, kde by LOGICKY k promené 1 auto (1x) nebyla pridelena zadna hodnota, proto dle mne je logicka volba "pocet".)

ano. Nicméně vycházím z premisy, že matematika je exaktní věda a měření/odhadování velikosti půlek kokosu je nemyslitelné (to je spíše už fyzika), takže buď to to vždy "jeden kokos", ať je zobrazen jako půlka kokosu, nebo nepřesně rozpůlený celý kokos (totéž platí pro ty banány), nebo se jedná o zcela jiné proměnné/neznámé, které nejsou nijak v přímém vztahu k ostatním neznámým uvedeným výše.

Matematika převážně vážně.......

Tři muži přišli do motelu :
Recepční uvedl, že pokoj stojí 30 Kč, a tak každý z mužů zaplatil 10Kč.
Všichni odešli na pokoj.
Po chvíli recepční zjistil, že cena je nižší a činí 25 Kč.
Vzal tedy 5 Kč a poslal poslíčka, aby je vrátil. Ten však nevěděl, jak
rozdělit 5 Kč na tři stejné díly, proto každému z mužů vrátil jen 1Kč
a 2Kč si ponechal...
To znamená, že každý z mužů nakonec zaplatil 9 Kč...Je to tak??
To je dohromady 27 Kč... Je to tak??
Poslíček má v kapse 2 Kč...Je to tak??
To je dohromady 29 Kč... Je to tak??

Tak kde je sakra ta 1 koruna?!?!

To mi připomnělo:

Nový učitel ve škole: "Dobrý den děti, jsem váš nový učitel matematiky, a hned na úvod vám dám takovou malou, logickou slovní úlohu. Tahle třída má 8 metrů na délku a 5 metrů na šířku. Venkovní teplota je 22°C. Kolik je mi let?
Pepíček: "Já už to spočítal! Je vám 48!"
Učitel udiveně: "Tedy Pepíčku, já žasnu. Je to samozřejmě správně, ale řekni mi, jak jsi k tomu došel?"
Pepíček: "Úplně jednoduše. Já mám bratrance, tomu je 24, a táta o něm říká, že je to poloviční debil..." :-D

To se dá ale říct o naprosté většině předmětů. Jenže bohužel nikdo dopředu neví, co bude a nebude potřebovat. Navíc už Cimrman věděl, že si žáci zapamatují maximálně desetinu učiva. Takže pokud učitel chce, aby si toho zapamatovali dost, tak toho do nich musí nacpat 10x tolik.

1. Výuka matematiky v 50. letech:

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny. Jaký je jeho zisk?

2. Výuka matematiky v 80. letech:

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 80 dolarů. Jaký je jeho zisk?

3. Výuka matematiky v 90. letech:

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů. Docílil zisku? (Ano / Ne)

4. Výuka matematiky po roce 2000:

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů a jeho zisk je 20 dolarů. Vaše zadání: Podtrhněte číslo 20.

5. Výuka matematiky dnes:

Dřevorubec porazí krásný les, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho ochrana životního prostředí zvířat ani ochrana našich lesů. Činí tak proto, aby dosáhl zisku 20 dolarů. Co si myslíte o tomto způsobu obživy?

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru