No, pokud budeš platit havarijko, plácnu orientačně (jen pro pochopení věci) 20 tisíc ročně. Auto plánuješ mít ještě určitě, když neodejde po technické stránce, alespoň 4-5 let.
tj. 5 x 20 tisíc. = 100 tisíc za pojištění auta které má cenu maximálně kolem těch 100 tisíc.
Nyní, berme v potaz že pojištěný nejsi a auto za týden rozsekáš na totálku, je lepší ať už leasingem například (splácení měs.), z vlastních zdrojů, vzít si jiné, novější auto, technicky způsobilejší, bezpečnější a bůhví co dalšího, kde by jsi zaplatil za něj pořizovací cenu třeba zase těch 100-130 tisíc?
Když porovnáš mezní užitek z toho být havarijně pojištěný a mezní užitek nebýt, který je vyšší?
Mně by dávalo smysl a i vyšší užitek, nebýt pojištěný a v případě nenadálé události (auto zničím) za cenu mírně vyšší, či stejnou jako pojištění, seženu lepší a novější auto.
možná to píšu trošku zmateně, ale snad si myšlenku pochopil (zajímavé věci na tohle téma, se dají dočíst v učebnicích mikroekonomie)