Jenom drobně.
A jak jsme se nedávno stihli přesvědčit, už to není jen o Islámu, kterým se dosud šermovalo. Ti zastánci křesťanských tradic tu nechtějí ani křesťanské uprchlíky. Pro jistotu vůbec nikoho.
Tohle je trochu zevšeobecňující, ne? Já jsem spíš dlouho potkával přístup, že křesťané nevadí. Ty první křesťanské rodiny (nevím, jestli tu zůstaly) prošly celkem bez povšimnutí..
Pokud jde o čerstvý přírůstek v Jihlavě, tak lidi spíš nadzvedlo "kladení podmínek" (znatelné i v "oficiálním" překladu) a pak výběr "uprchlíků" ("přijeli s cestovkou pro vybrané" etc.). Lidem spíš vadí, že k pomoci se dostala křesťanská rodina, která to podle všech indicií vůbec nepotřebovala, ne to, že to jsou křesťani.
(K překladu třeba tady: http://berrezouga.blog.idnes.cz/c/495291/uprchlicka-iracka-rodina-ztracena-v-prekladu.html a Hatemovi bych věřil. Dávám to sem zcela záměrně, už jsem do debat dával link na jinou zprávu o překladech i dříve. Hatem mi přijde korektnější a uvěřitelnější.
Dá se z toho odvodit možná manipulace z obou stran, co bylo řečeno se ale vzít zpět nedá, ať jde o jakoukoli citaci a překlad.)
V diskuzi je tam docela hezké zhodnocení.
Na druhou stranu celá situace ukazuje, že Češi nesoudí zdaleka jen podle vyznání či národnosti, ale komplexně osobnost podle chování. Tito byli vítaní jako křesťané, kteří jsou ohroženi na životě s tím, že nejsou pro naši kulturu nebezpeční. Přesto v okamžiku, kdy se ukázala jejich nepříliš dobrá stránka, jsou zkritizováni stejně, jako jiní emigranti. A to je myslím na celé věci pozitivní zjištění.
Což ale není nic jiného, než eliminace kolektivní viny, vždyť po tom voláte od začátku, tak proč to teď vadí.