No já jen, že před lety propagované zdůvodňování poplatků bylo právě to, že na veřejnoprávní TV nemůže být a není reklama. Že se veřejnoprávní TV nějak platit musí a nemá příjem, na rozdíl od komerčních TV, z reklamy.
Moudře jsme pokývali hlavami a řekli, to je fakt, veřejnoprávní TV tuto možnost nemá.
Na veřejnoprávní TV ale reklama je (a je jedno, že se tomu říká jinak) a říct, že by jinak byly poplatky vyšší je, nezlob se na mě, znak uvařené žáby. Protože jsou poplatky, je reklama, přijali jsme postupně tiše oboje, přestože původně jedno mělo vyloučit druhé. Další krok může být tedy klidně dvojnásobné zvýšení poplatků s tím, že zrušíme "sponzory" pořadů, kteří se nám na veřejnoprávní rozlézají stále víc. Dáme dva-tři roky a pak zavedeme potichu jiný "model sponzoringu". To už se přece jednou osvědčilo. A tak pořád dokola.
Že sežere veřejnoprávní TV dvojnásobek toho, co vybere na poplatcích (možnost dvojnásobných poplatků) přece vůbec neznamená, že je potřebuje. Znamená to jen, že ty peníze spotřebuje.
Jak se něco platí, i když částečně, paušálně, je to jen díra na peníze. Kdo také říká, že veřejnoprávní TV musí vůbec existovat, kdo také říká, že musí mít kanálů, jak nasráno (kolik jich měla, když se poplatky zaváděly?).