řešeno jako v Austrálii
..nebo ČR, kde se chycený nelegál taky dostane do detence.
A co se týká toho zbytku:
Trochu nejprve odbočím: historie Evropy je protkána národnostním a sektářským násilím (viz. např. "Zabte je všechny, Bůh si je přebere" ze středověku, nebo tamtéž čarodějnické procesy, apod.), zažili jsme nacismus a komunismus, proto je politicky hodně neschůdné dnes apriori označit např. Syřany za potenciální riziko. Vždy máš volbu všechny příslušníky nějaké skupiny označit za potenciální nebezpečí a odmítnout přijmout byť jen jednoho z nich, nebo můžeš akceptovat riziko černých ovcí a začneš je třídit podle toho, co každý jeden člověk této skupiny v minulosti udělal, nebo dělá. Zopakuji znovu jednu věc: zda to uděláš, je ale taky otázka nějaké historické zkušenosti a paměti národa. Němci naskočili na nemístný pozitivismus, zapomněli na kontrolu rizik, která by měl každý stát vyhodnocovat (oni to nejspíše dělali i Němci, ale politická reprezentace to odmítala přijmout), ale dost možná si tím opět "nakládají" za vinu za rozpoutání 2. světové války. Přijmout milion lidí bez toho, že by pro ně měli práci a ubytování, to je totálně nezodpovědné.
Na závěr mi dovol, abych se podivil nad tím, že tu řečníš o nějaké falši. Nikdo z nás nikdy netvrdil, že v nějaké skupině lidí budou vždy jen "ti hodní" (edit: pokud se pamatuju, tohle tvrdil že tvrdíme jen lhář Radek). V každém českém městě i dědině máš nějakého zloděje, násilníka a neplatiče alimentů. Nikdo z nás není naivní, aby věřil proudu čistých duší, když nikde jinde takové skupiny lidí neexistují. Ale pro takové případy by tu právě měl existovat stát, který vytřídí ty špatné (čím dříve, tím lépe) a během naturalizačního procesu (který není vůbec lehký a krátký) dotřídí ten zbytek - a o tom jsem taky psal, už někdy v červenci. Z pohledu (i)migrace je toto zcela invalidní argument, a to z důvodu popsaného výše v tomto odstavci. Mimochodem, náhled předem na každého jako na masového vraha přece můžeme aplikovat i na českou národnost, fungovat to bude, viz zabijačka v Uherském Brodě.
P.S.: teď mě napadlo celkem pěkné přirovnání: když u svých dveří najdeš hladového a zbídačelého cizího psa, není zrovna chytré se s ním začít hned mazlit (protože tě může pokousat), ale taky to neznamená, že mu nedáš napít a nažrat. Chce to rozum, ne iracionální jednání.