
Pneu s lepším vzorkem dozadu?
Značné procento majitelů aut stále dvojici pneumatik s lepším vzorkem nasazuje na přední kola. „To je obrovská chyba,“ říká odborník na zásady bezpečné jízdy Jiří Patera. „Zatímco to, že přední kola nemají přilnavost k povrchu, jde poznat vcelku snadno a lze na to poměrně jednoduše reagovat, při sjetých zadních pneumatikách hrozí nenadálý a velmi nebezpečný smyk zadní nápravy,“ dodává. Takového omylu se ale podle něj dopouštějí i pracovníci v mnoha pneuservisech.
Předpokládám, že je řeč o 95 procentech vozů na silnici, tedy s náhonem dopředu.
Tak co, máte lepší vzorek vepředu nebo vzadu?
Budu-li na předek (nápravu s vyšším trakčním opotřebením, nápravu s vyšším brzdným účinkem - tedy tam, kde pneu odchází rychleji) stále nasazovat pneu s horším vzorkem, bude ten vzorek na předku stále horší a horší. Takže - každý rok to střídám, na předek dávám ty o fous lepší pneu. V normální kompletní sadě je ten rozdíl před sezonou zanedbatelný a nelze poznat, že na zadku jsou horší, na konci sezony se to zase překlopí k neznatelnému opaku.
edit: Měnit jen dvě pneu podle opotřebení znamená, že jsem právě tohle střídání zanedbal. Podle odborníka bych měl ty nové vrazit zase dozadu a na předku nadále lyžovat...
Ach vlastně ne, měl bych zničit komplet přední pneu za cca 2/3 životnosti a koupit komplet novou sadu. Odtud fouká vítr.
Asi tak, nehledě na to, že s předním smykem se dá toho udělat dalekoh míň, než když se chytne smyk na zadek...
Dělám to tak, jak nastínil Zarniw.... , poněvadž se tak ty čtyři pneumatiky opotřebovávají rovnoměrně. Kdybych dával furt jedny na předek, tak budou sjeté o dost rychleji, než ty vzadu.
Hm. Já dám spíš na esenbáka Humla. Ten je dopravní expert a expert je víc, než odborník.
Ten pan je asi ozaj odbornik a divim sa ako mohol vypustit taky blabol.
Takze on vlastne povedal, ze nedotacavy smyk spozname lahko, a preto treba dat lepsie gumy dozadu lebo pretacavy sa horsie koriguje a spozna.
Cisty debil.
A co trakcia hnanej napravy resp vlastnosti pri prudkom brzdeni, kde je preda naprava zatazena a zadna nadlahcovana krutiacim momentom?
Okamzite by som mu zobral licenciu, ci diplom alebo cokolvek ma pan odbornik alebo aspon zakazal vyjadrovat sa verejne.
Tak spíš u pána to vidím na diplom z VUMLu a žlutou pásku s písmeny PSVB co má ve skříni. Viděl jsem s ním jedno video a stačilo...
Navíc u nás je každý, kdo má doprdeledíru hned dopravním expertem.