Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Pneu s lepším vzorkem dozadu?

Značné procento majitelů aut stále dvojici pneumatik s lepším vzorkem nasazuje na přední kola. „To je obrovská chyba,“ říká odborník na zásady bezpečné jízdy Jiří Patera. „Zatímco to, že přední kola nemají přilnavost k povrchu, jde poznat vcelku snadno a lze na to poměrně jednoduše reagovat, při sjetých zadních pneumatikách hrozí nenadálý a velmi nebezpečný smyk zadní nápravy,“ dodává. Takového omylu se ale podle něj dopouštějí i pracovníci v mnoha pneuservisech.

Předpokládám, že je řeč o 95 procentech vozů na silnici, tedy s náhonem dopředu.
Tak co, máte lepší vzorek vepředu nebo vzadu?

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cas-zimnich-pneumatik-se-blizi-kdy-je-musite-mit-a-co-vam-hr/r~01c2ec6c735111e5a896002590604f2e/

Předmět Autor Datum
mám všude stejný, měnit jen dvě gumy mi nepřipadne jako dobrý nápad. Kdybych ale měl mít jen dvě do…
touchwood 20.10.2015 08:20
touchwood
Měním všechny 4 gumy naráz. Jednou jsem vyzkoušel nechat přehodit přední-zadní (auto má asi přední n…
L-Core 20.10.2015 08:35
L-Core
Budu-li na předek (nápravu s vyšším trakčním opotřebením, nápravu s vyšším brzdným účinkem - tedy ta…
Zarniwúp 20.10.2015 13:07
Zarniwúp
Asi tak, nehledě na to, že s předním smykem se dá toho udělat dalekoh míň, než když se chytne smyk n…
icepower32 20.10.2015 17:03
icepower32
Dělám to tak, jak nastínil Zarniw.... , poněvadž se tak ty čtyři pneumatiky opotřebovávají rovnoměrn…
Dale Cooper 20.10.2015 20:48
Dale Cooper
Ten pan je asi ozaj odbornik a divim sa ako mohol vypustit taky blabol. Takze on vlastne povedal, ze…
fleg 21.10.2015 09:41
fleg
by som mu zobral licenciu, ci diplom alebo cokolvek ma pan odbornik alebo aspon zakazal vyjadrovat s… poslední
Dale Cooper 21.10.2015 21:55
Dale Cooper

mám všude stejný, měnit jen dvě gumy mi nepřipadne jako dobrý nápad.

Kdybych ale měl mít jen dvě dobré, dám je na předek, kvůli lepší trakci při rozjezdu, brždění a zatáčení. Samozřejmě je třeba pak počítat s tím, že auto není dokonalé a přizpůsobit tomu řízení i rychlost.

Měním všechny 4 gumy naráz. Jednou jsem vyzkoušel nechat přehodit přední-zadní (auto má asi přední náhon), když byly jedny více sjeté, nějak to nefungovalo, táhlo mě to na jednu stranu. Druhý den jsem to dal buď zpět nebo rovnou koupil 4 funglovky (nepamatuji si, už je to mnoho let).

Budu-li na předek (nápravu s vyšším trakčním opotřebením, nápravu s vyšším brzdným účinkem - tedy tam, kde pneu odchází rychleji) stále nasazovat pneu s horším vzorkem, bude ten vzorek na předku stále horší a horší. Takže - každý rok to střídám, na předek dávám ty o fous lepší pneu. V normální kompletní sadě je ten rozdíl před sezonou zanedbatelný a nelze poznat, že na zadku jsou horší, na konci sezony se to zase překlopí k neznatelnému opaku.

edit: Měnit jen dvě pneu podle opotřebení znamená, že jsem právě tohle střídání zanedbal. Podle odborníka bych měl ty nové vrazit zase dozadu a na předku nadále lyžovat... ::)
Ach vlastně ne, měl bych zničit komplet přední pneu za cca 2/3 životnosti a koupit komplet novou sadu. Odtud fouká vítr.

Dělám to tak, jak nastínil Zarniw.... , poněvadž se tak ty čtyři pneumatiky opotřebovávají rovnoměrně. Kdybych dával furt jedny na předek, tak budou sjeté o dost rychleji, než ty vzadu.

odborník na zásady bezpečné jízdy Jiří Patera

Hm. Já dám spíš na esenbáka Humla. Ten je dopravní expert a expert je víc, než odborník.

Ten pan je asi ozaj odbornik a divim sa ako mohol vypustit taky blabol.
Takze on vlastne povedal, ze nedotacavy smyk spozname lahko, a preto treba dat lepsie gumy dozadu lebo pretacavy sa horsie koriguje a spozna.
Cisty debil.
A co trakcia hnanej napravy resp vlastnosti pri prudkom brzdeni, kde je preda naprava zatazena a zadna nadlahcovana krutiacim momentom?
Okamzite by som mu zobral licenciu, ci diplom alebo cokolvek ma pan odbornik alebo aspon zakazal vyjadrovat sa verejne.

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru