Příklady, které uvádíš, jsou na reakci v postu příliš rozsáhlé. Ony jsou spíš na článek/ky. Jsou voleny správně, ale zjevně docházíme na těchto příkladech k rozdílným závěrům.
Jenom velmi zkratkovitě. Někde výše (nebo níže) píšeš o nebezpečí vzniku totality z anarchie. Nevyvracím. Přesto si dovolím upozornit, že nacistické (totalitní) Německo vzniklo demokratickými procesy. Komunistické Československo taktéž.
Zastánce demokracie to vede ke snaze implementovat nedemokratické bezpečnostní prvky, což je očekávatelné, ale velmi riskantní konání. Je dobře, pokud se o těchto implementacích alespoň diskutuje.
Mein Kampf - nevím, jestli je ta kniha u nás zakázaná, každopádně z Německa tyto snahy jsou a v Německu (demokratickém) zakázaná. Oficiálně se k ní dostanou jen odborníci. Můžem slovíčkařit, zda je tam zakázaná také na základě potírání extremismu. Ok.
Přitom kdyby byla volně dostupná, lidi by si přečetli (dost blbě se to čte), že základní myšlenky v ní jsou především socialistické, jakkoli se nesnažím snížit význam toho ostatního. Byli by informovaní (neinformovanost a nezájem o relevantní informace je s láskou a zhusta vyčítán plebsu) a možná by začali přemýšlet nad tím, jak je to s tou radikální pravicí.
Cejnovo rovnítko demagogické není, je to případný příklad nebezpečnosti potírání nálepek (extremismu). V tomhle se neshodnem vůbec.