
Blbě nasazená žárovka?
V poslední době se nějak často setkávám s řidiči aut, jejichž světlomety nesvítí oba stejně - jeden potkávací a jeden do dálky. Tím dálkovým samozřejmě oslňují, i ve dne (natož v noci). Čím to je? Neumí správně nasadit žárovku? Měl jsem za to, že špatně se to dá nasadit max. v nějakém Favoritovi, ale tohle jsou většinou nová auta (odhadem 10 a méně let). Jak je možné, že se to dá zdrbat i v novém autě? A jak je možné, že si toho ti dotyční nevšimnou? Vždyť v noci to musí být jasně zřetelné, že jim to nerovnoměrně svítí.. Nebo jde o něco jiného? Blbý náklon celého světlometu? Fakt by mě to zajímalo, při každé vyjížďce potkám několik takových řidičů..
Jeden s těch oslňujících sem byl i já, až na technické mi borec ukázal v čem je problém.
Většina dnešních aut má špatný přístup ke světlu a tím i následné výměně žárovek.Jelikož v servisu to stojí peníze a čas člověk si chce tuto věc provést sám, je pravda že u favoritu nebyl problém tam to nemohl pokazit snad nikdo, ještě navíc tam byla možnost tu žárovku jakoby zasunout do osazení a držela a člověk mohl v klidu nasadit ono pérko které drží žárovku.
U předešlého auta ( Fiat Stilo ) se měnila žárovka přes plastové nadkolí, vytočilo se kolo povolili dvě matky a vsunula se ruka kolem plastového nadkolí.
Při otevřené kapotě a za pomocí druhé ruky z vrchu těsně kolem baterky se dali žárovky po menším nácviku celkem dobře měnit.
A zde nastává onen problém ta žárovka nedržela v žádném osazení logicky jen se nasměroval ten kovový zobáček to je jediné vodítko.Proto ta druhá ruka tou sem tu žárovku musel přidržovat aby nevypadla než sem nasadil kovové pérko které žárovku drží.
To mi ukázali na té technické že mám každou žárovku jinak nakloněnou ve světle, proto oslňuji protijedoucí řidiče, čili i sklon žárovky ve světle je důležitý.
Pak už sem si na to dával pozor při výměně a nikdo už neblikal.
Řekl bych, že je to o penězích. Vyměnit žárovku nestačí.
Většina lidí si nenechá seřídit světla v servise, ale nastavuje to v podstatě od oka (pokud vůbec).
Nebo až na STK, což je jednou za dva roky.
Záleží na konstrukci. Mám I30, tam se musí kvůli výměně žárovky vyndat celé světlo. Což znamená posléze nové seřízení. Takže když odešla třetí a pršelo, zajel jsem s tím radši do servisu. Obsluha vzorná, ceny mírné.
Tak to mám u Citroena vcelku štěstí. Sice je nutno použít hvězdičkový šroubovák, ale stačí ze světla sundat gumovou krytku a žárovka je přístupná. Jsem tomu rád, protože když jsem vyměnil poprvé žárovku, tak měla asi nějak nakřivo vlákno a to natavilo skleněný obal, takže do týdne jsem to musel měnit znovu.
To víš, Hjondé - new thinking, new possibilities
Tak to bude ono..