Myslím si, že velkou vinu na tom přejezdovém extempore mají i pořadatelé. Nejslavnější jednorázový závod v roce, helikoptéry, pomalu svátek jako dobytí Bastily - a oni nejsou schopni desítky minut dopředu zjistit (popřípadě zajistit), jak to bude na křižovatce silnice a dráhy probíhat.
Kdyby jel peleton trochu více neopatrně (a je vidět, že některé spouštěná závora lízla po chrbtě), mohla se jich spousta vymáznout mezi závorami. Zastavit ten vlak by se nepodařilo; vždyť bylo vidět, že projel plnou rychlostí (buď byl za zatáčkou nebo mašinfíra chrápal?). Ty přebíhající asi neviděl.
Sledování případných semafórů by mělo být v náplni pořadatelů, jsou jich kolem takového závodu určitě stovky/tisíce. Cyklisty měli brzdit klidně 100 před kolejemi.
Pravidla UCI neznám, používám selský rozum.