A na tom, co dělal Baťa bylo špatného co? Já jen abych slyšel názor zasvěceného - zatím jsem za zasvěcené bral oba své prarodiče, jež u Bati pracovali a vyprávěli mi, jak to tam tehdy vypadalo a fungovalo.
K ČEZu - jenže to je úplně něco jiného, to je strategický podnik, tam vůbec nepochybuji o tom, že je správné, když má stát vliv na jeho řízení. Ale u Škodovky? Nikdo tu neuměl vyrábět jiná auta, než toho Favorita, jak bychom asi dokázali konkurovat západní výrobě? Mimochodem, v Rusku zkusili, co navrhujete - AvtoVaz (výrobce vozů LADA) je ovládán státem (největší akcionář je státní firma) a před pěti lety ruská vláda investovala nemalé množství rublů do jeho záchrany. Nevím, jak vy, ale já vidím paralelu například se sanací bank, kterou jsme zase platili my. Nicméně o tom, že by se automobilům Lada celosvětově, nebo alespoň celoevropsky dařilo, jsem nějak neslyšel - vy ano?