Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Učit se nebo vzdělávat se?

Já jsem nepředložil žádný argumenty, nýbrž jen vypsal fakta.

Na druhou stranu jsem si tehdy v té prémiové třídě připadal vůči spolužákům jako běžnej průměr. Kdybysme tehdy byli pomíchaní, možná bych vypadal jako vcelku chytrej klučina. Ale spíš jen jednookej mezi slepýma.
Směsná třída má vedlejší efekt v tom, že opravdu učitel musí výuku přizpůsobit těm slabším a to pak brzdí ty talentovanější. Co si pamatuju, tak v matematice jsme měli vůči ostatním třídám trochu ostřejší tempo, včetně většího množství domácích úloh.
Zpětně (čistě subjektivně) dělení na chytřejší a pomalejší hodnotím pozitivně. Nejen, že ve třídě nebyl nikdo vyloženě blbej a zdržoval výuku, ale ani žádnej z té sorty, ve které si jedinci muskulaturou kompenzují to, co jim chybí na intelektu.

K tomu zdržování pomalejšími jedinci mám zkušenost z výuky němčiny, kdy jsme byli spojeni dohromady ze všech třech tříd, ale vzhledem k množství žáků jsme byli i v němčině děleni na rychlejší a pomalejší skupinu. Žel, nějakým přetlakem se jeden z té pomalejší skupiny dostal natrvalo jeden do naší rychlejší skupiny. Učitelský čas věnovaný jemu byl v poměru mnohem delší, než se dostalo ostatním. Na střední škole už dělení neexistovalo, takže v němčině jsem po celý 4 roky vystačil se znalostmi ze základní školy, díky rychlejší výuce na ZŠ a kvůli brzdám na SŠ.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat