Tvoj nazor sa vzhladom na tvoj vek este bude menit, takze je momentalne lehce irelvatny;o).
Suhlasim vsak s rpetechnizovanim skolstva. Typicka situacia je, ze ucitel bol na jednom rychlokurze a nevie pracovat s danou pomockou. Za tie roky ti mozem povedat, ze na kazdej skole je rozlozenie ucitelov asi na tretiny. 1/3 nebude robit nic, ucia si svoje a odmietaju nove veci, nerobia ani to, co maju, dalsia tretina sa necha dotlacit do istych veci aspon riaditelom a posledna tretina su aktivni ucitelia, co hltaju nove technologie, vyuzivaju ich a dokonca sami prinasaju inovativne veci. Je to o ludoch, ale konkretne pri interkativnych tabulach som si sam neni istym ich prinosom pre vyucovavi proces, pretoze sam mam pocit, ze casto zdrzuju.
Ono je to pekne, ked vlada povie, ze na modernizaciu skolstva sme dali 100mil eur, ale uz sa nepise kam a naco tie peniaze islo. Zazil som situaciu, ked mensia dedinska skola dostala 20 novych nb a riaditelka ich zamkla do skrine, aby sa im nic nestalo a ked pride kontrola, aby boli v poriadku. Cisty alibizmus a debilizmus, ucitelia pouzivali pri vyucbe vlastne masiny.
Inak za mna ZS bola brnkacka, stredna bola len kusocek tazsia, cele som to presiel bez ucenia, dokonca tyzden pred maturitou sme behali so spoluziakom na bicykli a smiali sme sa ostatnym vystresovanym (zmaturoval som s vyznamenanim btw).
A potom prisla VS a tam som celkom narazil. Prvy semester som este tazil z toho, ze som prisiel z gymnazia, ale potom sa zvysovala obtiaznost a ja s mojim pristupom som zacal mat problemy. Skolu som nakoniec dokoncil sice, ale fakt, ze som nebol nauceny sa nic biflovat a vsetko som chapal uz na hodinach mi na vyske moc nepomohol lebo som narazil na veci, na ktore som akosi nemal (deskriptivna geometria, kinematika a hlavne dynamika, casti a mechanizmy strojov, pruznost a pevnost...atd).
Na druhej strane som asi jediny clovek, ktoreho poznam, co sa ucil na statnice jednu noc pred nimi, pretoze som na ne ist nechcel, ze pojdem az na opravne a prehovoril ma spoluziak den predtym, ze nemame co stratit a doteraz tomu neverim ako sme to obaja dali.
Btw nehanbim sa, ze som vysku pretahakoval, tak ako ty odmietal som biflovanie, vzorce som si pisal vzdy na papieriky, celu matiku som mal na 4ks A4, kde bolo vsetko od derivacii, cez integraly az po diferencialne rovnice 2.radu. A s tym som spravil uspesne vsetkych 5 skusok z matiky. Pride mi zbytocne, aby ziak vedel tie vzorce naspamat, dolezite je, ze ich vie pouzit.
Pripomina mi to teraz moj IT skill, ked si obcas uvedomim, ze som dost sprosty, ale viem, kde mam veci hladat, nepamatam si naprikla syntax iproute2 balika, ale vsetky priklady mozne mam na servroch vlastnych, co nemam vie vygooglit a pouzit tak naco to mam vediet z hlavy? Ano bez netu som pri rieseni problemu celkom strateny, ale zaroven toho zvladam ovela viac ako keby som sa nabiflil len urcitu cast problematiky.
O skolstve sa da debatovat hodiny, mne osobne tam chyba dnes praveze ten dril, co sme mali mi kedysi, strasne sa experimentuje furt nejake nove osnovy, furt robit tie hodiny detom zaujimavejsim az su z toho take prehypovane, ze su vo finale sprostejsie ako mi pred XY rokmi.