Co je typickým autem pro mladé hochy ? V čem je často vídáte ?
Zdravím,
jen tak z voleje mě napadlo založit diskuzi o tom v čem vlastně nejčastěji po našich silnicích jezdí mládež dejme tomu věková kategorie 18-22 let prostě mladíci, machři, týpci co pořád někde hrabou, driftujou atd. neříkám že to dělají všichni.
Z mé zkušenosti se mohu podělit takto, já jakožto jiná generace (46 let) preferuji dnes už především komfortní , svižná auta, nebudu psát rychlý a takový, který bez zábran sami od sebe "gumují"..
1. na první místo bych dal asi tradiční VW Golf jezdí v těm kde kdo hlavně řada III,IV, občas se objeví i v nějaké té II
2. Škoda Felicie klasika
3. BMW E36 také hodně rozšířené auto mezi mladými lidmi
4. Opel Vectra konkrétně v našem městě jezdí asi 10 kusů všechno tuning
5. Peugeot 406
6. Honda Civic 5G
7. Audi A4 a A6 těch je taky dost, všechno starší modelu od roku 97-98
8. VW Passat B5, různí Seati Ibiza, Toledo, či Leon pak samozřejmě občas i nějaký jiný japonský či český auto ale ne v takovém rozsahu.
9. Už mě toho víc nenapadá a nechám něco na ostatních.
Osobně co jsem snad nikdy neviděl je mladý kluk v Mercedesu, teda viděl př. mého syna je mu 19 a nedá dopustit na svojí naftovou W124, že prý srdeční záležitost, podivné to..
9. Škoda Octavia I.
já osobně jsem taky mladej a jezdím fábii I. 2004, taky bych koupil něco na tuning, ale škoda peněz kterých je dneska dost potřeba na jiné věci hehe :)
V autech se nevyznám, s bídou rozeznám osobák, pickup, dodávku a náklaďák. A barvu
V naší dědině dost mlaďochů jezdí starými křápy, nejen Favority, ale i 105/120. Sem tam nějaký prorezlý, 20 roků starý zahraniční šunt. Zda je to jejich hlavní auto, či jen "na ryby", "do vinohradu", "na stavbu", to netuším.
No jo.. na to jsem trochu zapomněl starý Škodovky ale je pravda že tady u nás už v tom mladý nejezdí možná že jeden Favorit to je vše, na druhou stranu vzpomínám že když před lety ještě v dobách komunismu, byli ti co tohle auto měli největší borci taková 105 nebo 120 a nebo i 1000 či Rapid to už vůbec, jinej pán byl pak ten kdo měl možnost jezdit v Žigulu
Obvykle necim ojetym z bazaru, aspon co tak znam. Ve sportacich driftujou co vim hlavne zastydly pubertaci pres 40.
Ono se to bude dost lišit podle krajů, tady v Praze je moje Fabie (rok 2001) jedno z nejobyčejnějších aut, ve kterém mladí jezdí, vídám tu vraky od BMW, Mercedesy, starší Audi. Obecně je jedno, v jakém stavu auto je, roli hraje výrobce. Naopak když přijedu na vesnici, vídám mnohem víc Felicie, Favority a je vidět, že se o ně starají. Společnou touhou je být slyšet co nejdál, takže laděný výfuk a hlučné rádio.
Ano, zajímavé je že pokud je to Seat, Audi, BMW a podobně tak jsou to většinou rezavé rozharašené křápy. Ale jak je to škůdka, Fáčko nebo Felda, nebo Octávka, tak je to vždy vytuněné nebo aspoň naleštěné, na hlínách, Mischelinky voe, rádio na dvojnásobku ceny auta, fólie na sklech, sportovní podvozek a tak dále.
O víkendu jsem stál na křižovatce vedle dost bídně vypadající 205ky (řidič uvedené věkové kategorie), ze které se linula dost hlasitá muzika. Dost směšný obrázek Osobně bych se za to auto styděl a ne na sebe upozorňoval ještě hlasitou muzikou.
Black or white? Bílí výrostci u nás jezdí na mopedech či skůtrech, jejich permanentně opálení rovesníci v Audi s volantem vpravo.
- Audi? V drívējsí dobē to byl červeny žigulík (Lada)
Já si myslím že tyhle šli píšu tehdy hlavně po Mercedesu W124 v barvě sloní.. Ale to bylo opravdu dávno dnes to vidím v novější A8, v sedmičkovym Baworáku nebo v Jaguaru..
Časy se mění...
Frikulíni preferují "jedině Golfa, vole!" (vzhledem k současné době a ceně čtyřková řada), případně jedničkovou Oktávku. Je jedno, že to jsou vraky v poločase rozpadu za cenu hluboko pod padesát tisíc s diskutabilní spolehlivostí a v ještě diskutabilnějším stavu, ale prostě JEDINĚ GOLFA. Oktávka je to samý přes kopírák.
Takže když potkám nějaký mladý prase na silnici, tak je to na 50% debil v Golfu, či Oktávce. Další v řadě jsou starý Audiny, až pak BMW, ale opět starý vraky. Řidiči novějších (rozumněj - patřičně dražších) BMW jsou obvykle mohem slušnější a rozvážnější.
Sociální verze Oktávky je Fabie. Klidně i HTP, důležitej je ten hňup za volantem s plynovým pedálem na podlaze. Nezbytný doplňky jsou komínová roura na výfuku, montáž obřích spoilerů a folie imitující karbonovou kapotu. Nějaká ta nálepka a´la tetování na zadním okně je bonus.
Hovada v SUV jsou samostatná kapitola, do které moc frikulínů nezapadá, na SUV obvykle nemají dost peněz - jak na pořízení, tak na provoz.
Tak trochu OT - nedávno jsme na procházce s děckama viděli obří SUV Mercedes. Synek to začal obdivovat, načež jsem mu řekl, že to není moc pěkný auto, ale hnusná obrovská krabica. Opravdu to nebylo nic výstavního, prostě jen velký hranatý auto. Vedle sypala odpadky do popelnic nějaká bábovka. Nevím proč, ale strašně nepřátelsky se na nás čučela. Asi jsem jí šlápnul na kuří oko
no já jezdim fabkou dokonce htp a jako socka si nepřipadám ! :D né já to chápu jak kdo :) ale to auto je slušný -.- i když každej řekne jaký to je hovno z těch zmíněných mladých co maj ty okty a audiny nalítaný :D
jinak ta "nová" 3octa neni špatná, ale cenově... pfff to si ještě počkám nebo koupim pořádnej vejfuk a spojler! :D
S tím nesouhlasím. Tahleta éra už dozněla, ale ještě se samozřejmě někdo najde. Co objíždíme srazy Škodovek (Škodahome nebo teď bylo 6. International Skoda Treffen 2014 Poberschau) tak člověk vidí pouze decent úpravy (nejčastější jsou kola a snížené podvozky) a žádné šílenosti typu bodykit, křídla do nebes atp. Opravdu decentní úpravy. Video z IST
Tak tak co jsem slyšel kdo nemá Golfa nejlíp IV v tuningu tak je pro ostatní hňup a trouba, pak vévodí Octavie II, jednička RS, občas vidím i v Trojce ale to je většinou zmíněné 1.9TDI od rodičů.. Synovi je 19 ze začátku jezdil starým Polem 86C co jsem mu dal, je to rok 1993 jezdí do dnes a krásně, stálo nějakých 7 tisíc ale pozor už 5 let jezdí bez jakýchkoliv velkých investic, léto, zima.. na tom se učil před cca 2 měsíci si po dlouhém hledání pořídil no dneska spíš YoungTimer a taková legenda Mercedes W124 250D 20V, něco na tom udělal to je jasná ale co se týče kastle tak je bez chyby, spodek vše zdravé, vše funkční, bylo vidět že se o něj někdo před tím staral jinak by se to asi taky nedochovalo, je to též rok 1993, jezdí to za 5-6 litrů a to je prý podstatné, má to svůj osobitý design a hlavně ještě takovou "duši" + spolehlivost, která se nedá srovnat s čímkoliv.. Tuning ani jiné úpravy neřeší, chce si ho zachovat v původním a dobovém stavu, bez jakýchkoliv nesmyslných úprav vzhledu atd.
Takže to vidíme stejně - správnej frikulín má Golfa. Na stavu nezáleží, Golf je přece folksvágn, to jsou spolehlivý a bezporuchový auta, voe ne!
S Oktávkama máš asi pravdu, ty jedničkový už jsou dost starý a cena dvojkových už slezla dostatečně nízko. Přece jen, už se taky dělají dlouho.
- I kdyz nepatrím do kategorie 18-22, tak Peugeot 307 HDI, prozatím absolutní spokojenost.
jo ten vypadá slušně, já dělal autoškolu v 207 ale je to dost podobný
Golf je jasnej, sen každého přece, kdo by takové auto nechtěl, nejlépe z bazaru po podobném individuu a 300k na tachometru (+100k přetočených).
Nebo nějakou pravěkou audi, že upadává i nárazník neva, hlavně, že to je AUDI! :)
Další kategorí jsou "kindertuneři". Je téměř jedno, co si koupí. Zásadně to je ale nejnižší výbava na nejnižší motorizace! Například Fabie junior HTP. Přidá se děravý výfuk, litá kola škrtající o blatníky a borci mají i tuningová světla či spoiler.
Zase se takoví lidé dobře školí na semaforech. :)
Třetí kategorií jsou ti, kteří auto dostali od rodičů. Buď něco pořádného (obvykle jenom půjčené) - Volvo, Mercedes, BMW..., nebo tradiční ochtávka 1,9 TDi - to je klasika, obvykle v kombíku.
No a pak je poslední skupina, taková nenápadná - ti, kteří jsou klidní, nemají potřebu auto prznit vším možným a děravý výfuk nechávají opravovat. Takových znám kupodivu dost. Ať již se zmíněnou Vectrou, nebo s něčím jiným. Osobně jezdím ve starším Citroënu.
Nepotřebuji si léčit komplexy autem, takže je pro mě důležité hlavně to, že to jezdí hodně, do servisu málo, pneu levné, podvozek (a celkově pohodlí) vysoce nadstandardní a nechybí běžné věci, které spousta spolužáků i u o 10 let novějších aut nemá - například elektrická okna, klima atd.
1+ já snad patřím do té poslední skupiny :)
Patřím někam mezi druhou a čtvrtou skupinu.
Z druhé mám nejnižší výbavu a motorizaci, lepší ozvučení, ale kvůli lepšímu zvuku, ne abych byl slyšet na 200 metrů. Zbytek jde mimo mě. Z poslední mám všechno, jsem spokojený, jen autu chybí ta vypsaná výbava, kterou spolužáci nemají.
edit: Jsem klidný řidič, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem si párkrát nezablbnul, když už jsem měl půjčené Audi A6 s 3,2 FSI V6.
Já bych řekl že je to dneska hodně rozmanité, většinou to jsou auta co dostali od příbuzných. Mlaďochy které občas vídám mají VW Polo, Ford Focus, Ford Fiesta, Peugeot 206, Škoda Fabia, Škoda Octavia, Nisan Micra a 2x Škoda Felicia.
Když jsem patřil do této kategorie, tak jsem okolo sebe nejčastěji vnímal Golfy II, III, Favority, Civiky, vylítaná BMW a nějakej ten Rapid.