1. Ten jedinec není vědec. Základem vědecké práce je přistupovat k předmětu výzkumu bez emocí a předem daných, nebo emocemi získaných představ.
2. Nevím, co je "duchovno" a proč by to "duchovno" u nějakého kmene pralesních indiánů mělo být daleko lepší než jakési "duchovno" řekněme evropské civilizace. Pokud to má být v podobě přemíry absolventů podivných humanitních fakult, bandy praštěných esoteriků, včetně šamanistů, kartářek, proutkařů, perpeťáků, atd., pak tohle "duchovno" tedy ne!
3. Primitivní výklad "přirozeného výběru" tu už byl v podobě eugeniky, dovedené do táborů "lásky" pod vedením SS, až po hromadné vyhlazování těch "nepravých".
To, že nedonošené dítě zde přežije, to je totiž TÉŽ přirozený výběr! Proč?! Protože je důsledkem sociálního vývoje, onoho popíraného duchovního odkazu anticko-semitského (nejen židovského, ale i arabského) až po osvícenectví a hlavně důsledkem vývoje lidí jako druhu v podobě získání a schopnosti aplikovat znalosti do této podoby. Mozek a ruce! Podle "duchovna" toho kmene, by neměl tento člověk právo žít, protože je z jejich pohledu neužitečný. A pokud vezmu jejich pikantní výklad feminismu, pak ty naše feministky by moc radost neměly. V podstatě je to podobné jako u některých afrických kmenů, či banditských kmenů (již staří Sumerové) jako Kurdové, Afgánci atd., muži "dělají" "duchovno" a ženy dřou do úpadu.
4. Blábol o "absolutní" svobodě sám autor nakonec nechtěně popírá v dalších oslavných ódách na ten primitivní kmen. Člověk jako jedinec v takové společnosti sám nemůže přežít, proto se musí zařadit do struktury kmene. Vyobcování z kmene znamená smrt a nejrafinovanější forma vyobcování z kmene je exkomunikace z církve.
5. Fatalismus je možný směr, ale už od dob antiky a zvláště s vlivem Judaismu a Křesťanství je v naprosté menšině v našem životním prostoru. Judaismus je zajímavý jako kmenová ideologie prvotní rasové čistoty jako obrany proti asimilaci a hlavně na důrazu důležitosti jedince pro společenství a řekněme řízeného množení v podobě monogamie. V podobě čirého evropského materialismu - pokud se jiný člověk dostane do nesnází, tak se mu nechechtám jako idiot, ale budu se mu snažit v rámci svých možností pomoci a pomoc přivolat. Koneckonců pomoc bližnímu svému máme dánu i zákonem.
6. Třídit odpad mě nemusí zprostředkovávat od nějakého indiánského kmene nějaký Ataťunťa, na to přijdu sám a lidé tu činí už hodně dlouho. Pokud jde o "ekologii", pak je ten kmen poněkud "rozhazovačný" - už staletí při tom množství obyvatelstva v Evropě je nemožné vypálit kus lesa, vyčerpat zcela půdu a zase o kus dál vypálit zase další kus lesa,... Co se týče "bouchalů", pak ten Ataťuňťa je nadán, jako ostatní produkty pofidérních humanitních fakult, vlastností vyjadřovat se rádoby odborně k něčemu, o čem nemá ani páru. Evropská krajina je už staletí umělá, bez výlovu by byla narušena rovnováha v přírodě se všemi důsledky.
7. Životní podmínky v našem mírném pásmu a v nějakém jihoamerickém pralese jsou naprosto odlišné! Což by si snad mohl všimnout i ten jedinec s akademickou hodností. Letošní zima sice není nic moc, ale ani teď by mi nestačil k přikrytí nějaký list, ani bych na stromech moc k jídlu nenašel. Pokud tu člověk má přežít, pak holt v rámci "čirého bezuzdého materialismu" musí shromažďovat zásoby. Zajímavé je, že pouze geneticky čistý Evropan je schopen v dospělosti zpracovat syrové mléko. Asi produkt materialismu...
8. Urychlovač v CERNu považuji za vrchol onoho popíraného duchovního elementu evropské (euroatlantické) civilizace. Velký odkaz obzvláště starého Řecka je otázka: "Proč?" Co nabízí ten kmen?
9. Následky střetu civilizací na jiných úrovních připomene Star Trek a Prvou směrnici.