Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Práce strojvedoucího

Ahoj,
tak nějak řeším, co dělat dál po škole a dobral jsem se k tomu, že by tohle možná mohlo být to pravé.
Našel by se tady někdo, kdo jako strojvedoucí pracuje a byl by tedy schopen mi nastínit to, jak to funguje, co všechno musím udělat pro to, abych se stal strojvedoucím, jaké je zhruba finanční ohodnocení a jaké jsou hlavní výhody/nevýhody v praktickém pracování? Nemám ve svém okolí nikoho, koho bych mohl dostatečně "vyzpovídat" a dozvědět se nějaké reálné poznatky. :)

Předmět Autor Datum
Ahoj, zkus napsat mail radekse@seznam.cz. A pokud jsi z Ostravy nebo okolí, můžete si dát i sraz.
ssimca 03.01.2014 11:06
ssimca
A nebál by ses přijmout tak velkou odpovědnost?
Niko Bellic 03.01.2014 18:23
Niko Bellic
To je zajímavá otázka. Jistě, odpovědnost tam je veliká, ale myslím si, že to dokážu zvládnout. Mysl…
Mayhem 03.01.2014 19:03
Mayhem
Nevím, jak je to dnes, tatík jezdíval na lokomotivě (ale už víc jak 20let nejezdí - zhruba do devade…
JR_Ewing 03.01.2014 19:58
JR_Ewing
Jo, byl jsem na Novej rok venčit synka, hodit kačenám pár rohlíků a přitom jsme se dívali na projížd…
Prasak 04.01.2014 00:14
Prasak
Jako strojvedoucí aktivně pracuje naden z teraristický poradny...zkus mu napsat SZ, je to milý chlap…
Jan Lauermann 03.01.2014 19:08
Jan Lauermann
Díky všem moc za reakce... :)
Mayhem 03.01.2014 21:13
Mayhem
je to v debatách, tak z lehčího konce: a mívají pěkné tetování.
lední brtník 04.01.2014 00:37
lední brtník
Ale mašinfírové se prej nemaj špatně: [VOTdf0e8_217066.jpg] poslední
Prasak 04.01.2014 00:52
Prasak

Nevím, jak je to dnes, tatík jezdíval na lokomotivě (ale už víc jak 20let nejezdí - zhruba do devadesátého roku). Směny, Vánoce jsme jako malí měli třeba o den dřív nebo později. A to né, týden noční, týden denní. Bylo to v podstatě každý den jinak, jedinou podmínkou byla možnost mezi směnami se vyspat, ale vybudovat si nějaký spací návyk asi úplně nešlo. U ČD člověk musel mít naježděno hodně s náklady, než ho vůbec pustili na osobní přepravu, taťka tak jezdil až na konci jeho strojvůdcovské kariéry. Dnes je to možná jinak, neboť naši dva soukromí osobní dopravci žádné nákladní vlaky neprovozují a tak nevím, jaké jsou kvalifikační podmínky. Ještě relativně nedávno bylo strojvedoucí docela dobré zaměstnání, české dráhy neustále někoho hledali, měli jich málo (jak jim předchozí generace odcházela do důchodu). Myslím, že podmínkou byla škola technického zaměření (čd měli vlastní učiliště). Co se týče odpovědnosti, tak ta je podobná jako u kamioňáka nebo dokonce autobusáka. Proti nim je výhoda, že nedostanete smyk, je obtížné se dostat do dopravní zácpy a veškerá doprava je řízená přesně z dispečingu, kde rozhodují, kdy pojede, kdo pojede a jak rychle.

Jo, byl jsem na Novej rok venčit synka, hodit kačenám pár rohlíků a přitom jsme se dívali na projíždějící vlaky. A zrovna na to jsem si vzpomněl, že strojvedoucí prostě svátky nemaj, navíc lítají někde po prdelích, daleko od domova. Ale podobně na tom jsou i další zaměstnání, hasiči, benga, zdravotníci... Jestlipak měli svátky i callcentra mobilních operátorů a asistenčních služeb? Asi ne...

Zpět do debat Přispět do debaty Nahoru