Přidat debatu mezi oblíbenéZasílat nové příspěvky e-mailem Sušenky jsou čím dál lehčí!!!

Někde jsem četl úžasnej výrok nějaké vedoucí nějakýho rychlýho žrádla, tuším McDonald, kde lidi, co čumí v první řadě na cenu kupovanýho žrádla, nazvali jako "cenově citliví zákazníci". Nevím proč, ale mně to přijde vcelku srandovní.

Protože je taková obchodní politika, vychcaný zákazník, taky zákazník. A samozřejmě je zcela nepřípustné, tomu "zákazníkovi" dávat jakkoli najevo, že je vychcaný, případně jakkoli "jiný" než běžný, normální zákazník. Pro hnidopichy upozorňuji, že vychcaností nemyslím to, že se někdo snaží nakoupit v akci.

Dělám v obchodě již 10 let a už jsem pár "zákazníkům", řekl do očí, že o jejich peníze nestojím, jelikož pro mě nejsou zákazníky, ale vychcanci. Například, když někdo chce změnit IMEI na telefonu, jelikož je zablokovaný policií a po vysvětlení, že jestliže ho našel, měl by ho už ze zákona vrátit mi odvětil, že to není moje věc, že mu nikdo nikdy nic nevrátil. Nebo když si někdo koupí na netu baterii do mobilu (protože je tam o 50kč levnější než u mě v prodejně), špatně zvolí kompatibilitu a pak se ptá, zda by nešla vyměnit u mě, jelikož prodávám baterie stejné značky a že si koupí ještě špagát na zavěšení telefonu na krk (mimochodem nejlevnější položka co v obchodě nabízím).
Prostě nestojím o takovéto lidi a pokud kvůli tomuto přístupu zkrachuju (zatím to tak nevypadá, bohudík), nedá se nic dělat, ale já ze zkrátka nedovedu tvářit, že takovýto vyjebanec je pro mě zákazníkem a vážím si ho stejně jako jiného...

Tento přístup obchodníků "náš zákazník, náš pán", byť je jakýkoliv jenom umocňuje v lidech dojem nepostradatelnosti a pocit "že mohu všechno" z pozice zákazníka... Je to vidět čím dál víc. Každou chvíli řeším, "Ale já to chci vrátit, mě se to už nelíbí a mám NA TO NÁROK". Po vysvětlení jak se věci mají a že já jsem solidní obchodník a i když nemusím, nabízím mu výměnu za jiné zboží, se znechuceně otočí a se slovy "hmmm to je přístup" odchází... Co v tom tedy je? Telefon se mu už nelíbí, dle jeho slov a chtěl by jiný, prosím, není problém, vyměním za jiný typ, dle přání. To ale nechtějí, chtějí peníze, proč asi? No protože včera Elektroworld udělal akci, nakoupil jich 10.000kč a dostane se s cenou o pár stovek (většinou 2 - 400kč, podle výše ceny) níž a vyjebaneček by si ho raději koupil tam. No a pokud by jich Euronics za týden nakoupil 50.000ks a dostal se ještě o dvě kilča níž, celá akce by se opakovala zase v Elektroworldu...

Samozřejmě upozorňuji, že tyto případy, jsou bohudík zatím v menšině, i když trend roste, tak se to zatím dá... Slušných zákazníků si vážím velmi.

Reakce na příspěvek

1 Zadajte svou přezdívku:
2 Napište svůj příspěvek:
3 Pokud chcete dostat ban, zadejte libovolný text:

Zpět do debat